Giriş Tarihi: 24.6.2014

KOBİ'ler kredi kartı kullanımında bilinçleniyor

Türkiye'de faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (KOBİ) son yıllarda ticari kredi kartlarını en önemli ödeme araçlarından biri olarak görüyor. İşletmelere maliyet avantajı başta olmak üzere ticari harcamalarda kolaylıklar sunan şirketlere özel kredi kartları, son yıllarda Türkiye'de de büyük bir yükseliş yaşıyor. MasterCard'ın GfK Türkiye iş birliğiyle, KOBİ'lerin kredi kartı kullanma alışkanlıklarını ortaya çıkarmak için yürüttüğü araştırmaya göre bireysel ve kurumsal kredi kartları içinde ticari kredi kartlarının toplam payı 2010'da %2.02 iken, 2013'te bu oran %3.95'e yükseldi. 3 yıl içinde neredeyse iki katına çıkan ticari kartların yarattığı işlem hacmi de iki katına çıkmış durumda. 2010'da tüm kredi kartları içinde %6.5'lik işlem hacmini karşılayan ticari kredi kartları, 2013'te kredi kartı ekonomisinin %13.4'ünü yaratarak dikkat çekici bir büyüme kaydetti. Birden fazla ticari kredi kartı kullanan KOBİ'lerin oranı, yüzde 25 oldu. Birden fazla ticari kredi kartı kullanan KOBİ'lerin %20'si hesap kesim tarihlerine göre harcamalarını belirliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.