Pazartesi 30.06.2014

Japon devi Honda havalandı

Japon HondaJet'in ilk test uçuşu ABD'de gerçekleşti. 2015'te vitrine çıkacak jetler, 4.5 milyon dolardan satışa sunulacak

Japon devi Honda Aircraft, HondaJet'in ilk test uçuşunu gerçekleştirdiğini açıkladı. Yolcu uçağı sertifikası almaya bir adım daha yaklaşan jetlerin 2015'te piyasaya sürülecek. ABD'nin Kuzey Carolina bölgesinde gerçekleştirilen test uçuşunda, HondaJet 84 dakika havada kaldı. Test uçuşu sırasında 15 bin 500 feete ulaşan jet, saatte 483 mil hıza kadar çıkabiliyor. Dış tasarımında koyu yeşil ve altın şeritlerin kullanıldığı HondaJet alternatif olarak gümüş, kırmızı, sarı ve mavi renk paletleriyle müşterilerine dört farklı seçenek sunuyor. Üretime devam eden firma, Federal Havacılık İdaresi'nden gelecek sertifikayla teslimatlara başlayacaklarını açıkladı. Şu ana kadar 100 adet sipariş aldıklarını belirten firma yetkilileri, Kuzey Amerika ve Avrupa'daki bayilerden satış işlemlerinin gerçekleştirebileceğini ekliyor. İlk test uçuşunu 1993'te gerçekleştiren HondaJet, 69 kilometre (43 bin feet) yüksekliğe ulaşabiliyor. Yeni jet, sınıfının en hızlı, geniş ve benzin tasarrufu en yüksek modeli olarak görülüyor.

Tam depoyla 2.600 kilometre

Honda'nın geliştirdiği jetler tam depoyla 2 bin 600 kilometre gidebiliyor. Honda Uçak CEO'su Michimasa Fujino, "İlk uçuşumuzla bir sonraki aşama olan teslimat sürecine de geçmiş bulunuyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.