Salı 01.07.2014

Maçı kaybedenin borsası düşüyor

Dünya Kupası'nda elenen ülkeler sadece sahada değil borsada da kaybediyor. Kupaya veda eden ülkelerin borsası ortalama yüzde 0.5 seviyesinde düşüyor. Gol başına ise işlem hacmi yüzde 5 azalıyor. London School of Economics profesörlerinden Alex Edmans'ın bin 100 futbol maçı ve bin 500 spor müsabakasını inceleyerek yaptığı araştırma, Dünya Kupası'ndan elenen ülkenin borsasında maçı takip eden günde yüzde 0.5'lik düşüş yaşandığını ortaya koydu. Piyasanın temettüler gibi temel belirleyicilerden çok insanların duygu ve psikolojilerinden etkilendiğini söyleyen Edmans, "2002 Dünya Kupası sırasında yerel yatırımcıların çoğunlukta olduğu 12 ülkede, genel küresel trendden daha kötü bir performans gözlemlendi" diye konuştu.

KUPA SENDROMU
Borsadaki olumsuz havayı dağıtabilecek bir aktivitenin düşüşü engelleyebileceğini kaydeden Edmans, "Borsayı etkileyebilecek diğer faktörleri de ele aldık. Ancak borsada olumsuz hava yaratacak başka bir etken tespit edemedik" dedi. Galibiyetin hisseler üzerinde mağlubiyet kadar etkili olmadığını açıklayan Edman, "Taraftarlar genellikle kazanacaklarına inanıyorlar. Beklentilerin farklılığı da kazanmanın yaratabileceği pozitif etkiyi azaltıyor" şeklinde konuştu. Edmans'ın teorisinin yanı sıra Dünya Kupası Sendromu olarak bilinen bir salgın bulunuyor. Kupanın oynandığı tarihler arasında alım-satım işlemlerinde durgunluk gözlemleniyor. Avrupa Merkez Bankası'nın yaptığı araştırma da dikkatleri dağılan borsacı ve yatırımcıların ticari işlemlerinin azaldığını ortaya koydu. 2010 Dünya Kupası sırasında milli takım maçlarının olduğu günlerde borsaların işlem hacmi ortalama yüzde 45 azaldı. Gol başına bu oranın yüzde 5 arttığı kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.