Çarşamba 02.07.2014

Pilotlara 3'üncü Havalimanı dopingi

Türk Hava Kurumu Uçuş Akademisi Genel Müdürü Giray Hürgezen, İstanbul'a yapılacak 3'üncü Havalimanı'nın sektörde istihdam artışı yaratacağını belirtti. Hürgezen, "Yeni havalimanı açıldığında sektörün lokomotifi şirketlerin 2016-2023 arasındaki uçak siparişleri artacak. 10 yılda 3 bin pilota ihtiyaç olacak" dedi. Türkiye'nin 2020'ye kadar her yıl 750 pilota ihtiyacı olduğunu belirten Hürgezen, mevcut uçuş okullarının bu ihtiyacın ancak yüzde 50'sini karşılayabildiğine dikkat çekti. İzmir, İstanbul ve Ankara olmak üzere 3 ilde uçuş okullarının bulunduğunu dile getiren Hürgezen, "24 uçak ve 45 uçuş öğretmeniyle hizmet veriyoruz. Pilot adayları 18 ay süren eğitimler kapsamında, 900 saat teorik, 150 saat uçuş, 60 saat de simülatör eğitimi alıyor" diye konuştu. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan pilot adaylarının Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafınca verilen lisansı almaya hak kazandığını dile getiren Hürgezen, yılda ortalama 160 pilot mezun ettiklerini vurguladı.

TALEP ARTIYOR

Hürgezen'e göre mevcut durum, pilot ihtiyacının ancak yüzde 45'ini karşılamaya yetiyor. 3'üncü Havalimanı açıldıktan sonra oluşacak canlanma ise tüm bu rakamların üzerinde istihdam gerekeceğine işaret ediyor. Hürgezen, "2023'e kadar THY'nin filosuna 150, Pegasus'a ise 100 uçak ilave edeceğini biliyoruz. Cazip maaş ve iş imkânı okullarımıza talebi artırdı. Okullarımıza yılda yaklaşık 500 başvuru gelirdi, bu yıl 600'ün üzerinde oldu" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.