Pazar 06.07.2014

Mercedes'e kapasite onayı

Mercedes, Esenyurt'taki fabrikasında kapasite artırmak için onay aldı. Bir yılda tamamlanacak fabrikanın kapasitesi 4 bin 700'e, çalışanı da 3 bin 400'e çıkacak

İstanbul Esenyurt'taki fabrikasında kapasite artırmak için Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü'nden ÇED raporu başvurusunda bulunan Mercedes için onay çıktı. Fabrika alanı içerisindeki hizmet ve depolama binaları da üretim bandına eklenerek üretim kapasitesi artırılacak. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kapasite artırımı için ÇED raporunun gerekli olmadığına karar verdi. Bu karar üzerine 2008'de yıllık araç üretimi 3 binden 4 bine çıkarılan Esenyurt'taki fabrikanın kapasitesi 4 bin 700'e çıkacak. Karoser binasının ambar kısmı kaldırılarak üretim bandına eklenecek. Çift vardiya ile üretim yapılan tesiste, 3 bin 200 olan personel sayısı da 3 bin 400'e çıkacak. Özel donanımlı şehiriçi ve şehirlerarası otobüs imalatı yapılan fabrikanın planları onaylandıktan sonra 12 ay içerisinde inşaat çalışmaları tamamlanacak. Yılda bin 919 adet otobüs ihraç eden fabrikanın kapasite artırmasıyla yurtiçi piyasada da satış rakamını yükseltmesi amaçlanıyor. 1986'da Aksaray'da kurulan kamyon fabrikasıyla 710 milyon euroluk yatırıma ulaşan Mercedes Benz Türk'te 4 bin 900 personel çalışıyor.

OTOBÜS VE KAMYONDA LİDER
Şirket, Türkiye şehirlerarası otobüs pazarında yüzde 56.8'lik, 6 ton üzeri kamyon pazarında ise 37'lik pazar payıyla lider konumunda. Yılda 2 bin adet otobüs ve 2 bin 850 kamyon ihraç ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.