Perşembe 10.07.2014
Son Güncelleme: Perşembe 10.07.2014

Top yuvarlaktır

Bu yılki Dünya Kupası'nda sadece Brezilya değil Goldman Sachs da çuvalladı. Bankanın en büyük favorisi Brezilya yine elenirken, "Final oynamaz" dediği Almanya ise Brezilya'yı bozguna uğrattı

Dünya ekonomisine ve Türkiye'ye ilişkin tahminlerinde yüksek isabet derecesiyle tanınan ABD'li yatırım bankası Goldman Sachs, sıra futbola gelince fena çuvallıyor. 2010 Dünya Kupası'nda 'şampiyon olur' dediği Brezilya yarı finalde elenen Goldman Sach's için tarih bir kez daha tekerrür etti. Hem de bu kez en acı şekilde: 7-1. Mayıs sonunda Dünya Kupası ile ilgili tahminlerini yayınlayan Goldman, bu yıl da Brezilya'nın şampiyon olacağını ileri sürmüştü. Yatırım bankası daha da ileri giderek Brezilya'nın finalde Arjantin'i 3-1 yeneceği tahmininde bulunmuştu. Fakat önceki akşam oynanan maç Goldman'a adeta tokat gibi bir cevap oldu. Goldman'ın final oynamaz dediği Almanya, Brezilya'yı 7-1 yenerek finale çıktı. Goldman, Almanya'nın finale yükselme şansını yüzde 11.4 olarak açıklamıştı. Goldman tarafından yapılan analizde, Brezilya'nın Hollanda, Uruguay ve Almanya'yı yenerek, Arjantin'in ise Ekvador, Portekiz ve İspanya'yı yenerek finale yükseleceği ileri sürülmüştü.
2010'DA DA TUTMADI

Goldman Sachs'ın Güney Afrika'da düzenlenen 2010 Dünya Kupası öncesi yayınladığı raporda yüzde 26.6 ile Brezilya'nın şampiyon olacağı tahmini yapılmıştı. Fakat, Brezilya çeyrek finalde Hollanda'ya yenilerek turnuvaya veda etmişti. Kupayı, Goldman Sachs'ın ikinci favori gördüğü İspanya kazandı.

YATIRIM BANKASININ 2014 TAHMİNLERİ

Brezilya, Hollanda, Uruguay ve Almanya'yı yenerek finale çıkar.
Arjantin, Ekvador, Portekiz ve İspanya'yı yenerek finale yükselir.
Almanya'nın final oynama şansı yüzde 11.4
Brezilya finalde Arjantin'i 3-1 yenip kupayı alır.

ING DE YANILDI

Bu yıl kupayla ilgili tahminlerinde yanılan bir diğer kurum ING oldu. ING'nin ekonomistleri İspanya'nın şampiyon olacağını ileri sürdü. Buna karşılık, İspanya, gruplardan bile çıkamadı.
OKTAY ÖZDABAKOĞLU

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.