Pazar 13.07.2014

BES'te fon tutarı 30 milyar liraya yaklaştı

Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sosyal güvenlik sisteminin tamamlayıcısı olarak kurulan Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) katılımcıların fon tutarı yaklaşık 30 milyar lira oldu. Bireylerin emeklilik dönemlerinde refah seviyelerinin düşmemesini ve aynı zamanda yurt içinde uzun vadeli tasarruf seviyesini yükselterek yarattığı fonlarla ülke ekonomisine katkı sağlayan BES, 11'inci yılını doldurmaya yaklaşırken önemli hedefleri yakaladı. Emeklilik Gözetim Merkezi'nin internet sitesinden alınan 27 Haziran 2014 verilerine göre, BES'in katılımcı sayısı 4.6 milyona ulaşırken geçen senenin aynı dönemine göre katılımcı sayısı yüzde 26 arttı. Bu yılın ilk 6 ayında ise 471 bin 762 kişi BES'e katıldı. BES'teki katılımcıların fon tutarı ise bu yılın ilk 6 ayında 29 milyar 555.9 milyon lira ile geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 artış gösterdi. Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'ın tanıtımını yaptığı BES'e devlet katkısı ise, 2 milyar 87 milyon lirayı buldu. Geçen yılın aynı döneminde 482 milyon 236 bin lira olan devlet katkısı, 27 Haziran tarihi itibarıyla yüzde 333 oranında artış gösterdi.
EN FAZLA KATILIM İSTANBUL'DA
BES'e en fazla katılımcının olduğu şehir, yüzde 29.9 ile İstanbul, 9.3 ile Ankara ve 7.5 ile İzmir oldu. Bu illeri, Antalya, Bursa, Adana, Kocaeli, Muğla, İçel ve Konya izledi. BES'e orta yaşta olanların katılımları daha fazlayken, 25 yaş altındakiler ve 56 yaş üstündekilerin katılımı daha az oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.