Son Güncelleme: Salı 15.07.2014
Almanya 10 milyon $ fark attı
Almanya'nın şampiyonluğuyla sona eren Dünya Kupası'na katılan takımlar 576 milyon doları evine götürdü. Kupanın sahibi Almanya 35 milyon dolar alırken, ikinci Arjantin 25 milyon dolarla teselli buldu
TOPLAM 576 MİLYON DOLAR
Brezilya'daki Dünya Kupası'na katılan 32 takıma toplam 576 milyon dolarlık ödeme ayrılmıştı. Kupada üçüncülüğü alan Hollanda bu paradan 20 milyon dolar alırken, büyük hayal kırıklığı yaratarak dördüncü olan ev sahibi Brezilya'nın aldığı rakam ise 18 milyon dolarda kaldı. 2010 Dünya Kupası'nın şampiyonu olan İspanya'nın ödülü 30 milyon dolar olmuştu. Böylece Almanya tarihin en çok kazanan şampiyonu unvanını da ele geçirmeyi başardı.
KUPADA DÜDÜK İKİ SEZONA BEDEL
Dünya Kupası'nda düdük çalan Cüneyt Çakır'ın görev yaptığı üç maçta elde ettiği kazanç, Türkiye'de iki sezonda kazandığının yüzde 77'sine denk geliyor. Türkiye'nin 40 yıl aradan sonra Dünya Kupası'nda görev yapan ilk hakemi olan Çakır, hem başarılı performansıyla takdir topladı hem de kazancıyla Türkiye'de bir sezonda elde ettiği geliri katladı. Çakır, Brezilya'da çaldığı düdük için 50 bin dolarlık primi cebine koydu. Başarılı hakem Türkiye'de iki sezonda çıktığı 43 maç karşılığında ise Türkiye Futbol Federasyonu'ndan 135 bin TL'lik gelir elde etmişti. Çakır'ın orta hakem olarak 2013-2014 geliri ise 75 bin 600 TL'de kaldı.
BREZİLYA'DA KUPAYI SPONSOR KALDIRDI
Brezilya'nın ev sahipliğinde yapılan 2014 Dünya Kupası, sadece futbol camiasının değil, sponsor markaların da şov yaptığı bir arena oldu. Takımlar yeşil sahada, markalar da futbolcuların göğüslerinden panolara kadar outdoor pazarlamanın girebildiği bütün mecralarda kıyasıya mücadele etti. 12 Haziran-13 Temmuz arasında oynanan ve yaklaşık 1 milyar kişi tarafından izlenen kupanın ana sponsorları Adidas ve Nike'ı ekonomistler yakın markaja aldı. Final karşılaşmasında hem Arjantin hem de Almanya'nın sponsoru olan Adidas birçok otoriteye göre kupanın pazarlama şampiyonu oldu. Ancak bu iki markanın futboldan elde ettiği ciroya bakıldığında, bu işin kaybedeni yok gibi görünüyor. Nike'ın futboldan elde ettiği yıllık gelir 2.3 milyar dolarken, Adidas'ta bu rakam 2.7 milyarı buluyor. Aradaki 400 milyon dolarlık fark Adidas lehine görünse de ekonomistler yatırımcıları uyarıyor. Çünkü Nike bu noktalara Adidas'ın futbola ayırdığı sürenin üçte biri kadar yatırım yaparak ulaştı. Markalar sadece takımlara değil, futbolculara da sponsor oluyor. Örneğin Adidas'ın Almanya Milli Takımı'nda oynayan Türk oyuncu Mesut Özil'e krampon sponsorluğu için ödediği para yıllık 4.9 milyon dolar.
KUPANIN'EN'LERİ
En çok katılan ülke: Brezilya (19 kez)
En çok final oynayanlar: Almanya, Brezilya (7 kez)
Finalde en çok kaybeden: Almanya (4 kez)
Final oynayıp hiç kazanamayan: Hollanda (3 kez)
En çok maç yapan: Almanya (99 karşılaşma)
En az maç yapan: Endonezya (1 kez)
En çok gol atan: Brezilya (210 gol)
En çok gol yiyen: Almanya (117 gol)
En fazla maçta forma giyen futbolcu:
Lothar Matthaus-Almanya (25 maç)
En çok şampiyonluk yaşayan futbolcu:
Pele-Brezilya (3 kez)
Bir maçta en çok faul yapılan futbolcu:
Diego Maradona-Arjantin (23 kez)
En çok şampiyon olan teknik direktör:
Vittorio Pozzo-İtalya (2 kez)
EN SON HABERLER
- 1 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 2 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 3 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 4 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 5 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek
- 6 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 7 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 8 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı
- 9 Çiftçilik yapan vatandaş şok yaşadı! 40 yıl sonra tarlasından hazine çıktı: Yüzbinlerce yıllık...
- 10 Altın gram fiyatı düşüş trendinde! Çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 3 Mayıs 2024 kaç TL?