Cumartesi 19.07.2014

Bayramda 50 milyon kişi yollara düşecek

Temmuzda ramazan nedeniyle tatile çıkamayan 50 milyon kişi bayramda yollara düşecek. Turizmciler ve ulaştırma sektörü yoğunluk için "Bayram bereketi" diyor

Ramazan Bayramı bereketiyle geldi. 3 günlük tatili fırsat bilen 50 milyon kişi, 22 Temmuz-5 Ağustos tarihleri arasında yollara düşecek. Haziranda okullar ve sınavlar, temmuzda ramazan nedeniyle iç pazarda bir miktar daralan turizm sektörü de bayramda coşacak. Tur operatörleri geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını ortalama yüzde 40 artırırken oteller de yüzde 100 doluluğu yakaladı. İç pazarda Kemer ve Bodrum birinci sıraya oturdu. Yurtdışında ise Orta Avrupa ve Balkan turları başa baş gidiyor.
2.5 MİLYAR DOLARLIK PAZAR

Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Başkanı Mustafa Yıldırım, bayram sayesinde 2.5 milyar dolarlık pazarın oluşacağını söyledi. Yıldırım, "Bu yıl 22 Temmuz-5 Ağustos tarihleri arasında D1 belgeli otobüslerle 10 milyon kişi yolculuk yapacak. Ayrıca D4 belgeli il ve ilçeler arasında yolcu taşıyan araçlarla da 36 milyon kişi yola çıkacak. Hava yolu ile bu tarihlerde iç hatlarda 2 milyon kişinin yolculuk yapacağı bilgisini aldık. Demir yoluyla 1.5 milyon, denizyoluyla da yaklaşık 600 bin kişi yolculuk yapacak" dedi. Otobüs biletlerinin tamamen tükendiğini belirten Yıldırım, D2 Belgesine kayıtlı otobüslerle anlaşma yaparak ek seferler çıkarmaya çalıştıklarını ifade etti.
TATİLE AĞUSTOSTA DEVAM
Bayramla birlikte turizm sezonu iç pazarda da büyük hareketlilik kazanacak. Türkiye Otelciler Federasyonu (TUROFED) Başkanı Osman Ayık, yerli turistin tatilinin bayramla başlayacağını ve ağustosta devam edeceğini söyledi. Ayık, "Haziranda okullar ve sınavlar, temmuzda ramazan nedeniyle bir miktar sakinlik yaşandı. Özellikle iç pazarın yoğunlukla tercih ettiği Çeşme ve Bodrum bu sükûneti hissetti" dedi. Bayramda otellerin yüzde 100 doluluğu yakaladığını vurgulayan Ayık, ağustosta da doluluk oranlarının yüksek seyretmesini beklediklerini sözlerine ekledi.
TEMMUZDA SATIŞLAR % 40 ARTTI
Tur operatörleri de satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre ortalama yüzde 40 artırdı. Anı Tur Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal, "Ramazan bereketi bayramda da devam etti. Satışlarımızın yüzde 95'ini tamamladık" dedi. Jolly Tur Genel Müdürü Figen Erkan da yurtiçi turlarda Kemer ve Bodrum'un ilk sırayı aldığını söyledi. Erkan, "Yurtdışında ise Balkanlar ve Orta Avrupa çok tercih edildi. Hatta ikisi başabaş gitti. Tüm satışlarımızı tamamladık" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.