Giriş Tarihi: 19.07.2014

Küresel piyasada 'harekât' paniği

Rusya ile Ukrayna arasındaki gerginlik, Malezya Havayolları'na ait bir yolcu uçağının füzeyle düşürülmesi ve İsrail'in Gazze'ye kara harekatı başlatması piyasalarda tansiyonu yükseltti. Yatırımcıların risk alma iştahını ve hareketliliği gösteren Volatilite Endeksi (VIX), önceki akşam yüzde 32.2 yükselerek 14.54 puanla 3 ayın en yüksek seviyesine çıktı. Endeks dün ise yüzde 10'a yakın düşerek 13.14 puana indi. Güvenilir liman arayışı altına, dolara ve yene ilgiyi artırırken, petrol fiyatlarında da sert hareketler yaşandı.

DOLAR 2.14 TL'DEN DÖNDÜ

Jeopolitik risk algısının artması içeride doları da yukarı taşıdı. Dolar 2.1430 TL'yi geçerek 25 Haziran'dan bu yanaki en yüksek seviyesini gördü. Bu seviyeden gelen satışlarla dolar tekrar 2.1256 TL'ye kadar geriledi. Avrupa borsalarında yüzde 1 civarında düşüşler yaşanırken, Borsa İstanbul'daki kayıp sınırlı oldu. Açılışın ardından yüzde 1 düşen endeks 80 bin 933 puana kadar geriledi. Daha sonra gelen tepki alımlarıyla endeks günü yüzde 0.65'lik yükselişle 82 bin 314 puandan kapattı. Açılışta yüzde 8.31'e kadar yükselen bono faizi daha sonra 8.22'ye geriledi. Ortadoğu'nun ardından Ukrayna'da da yükselen gerilim, yatırımcıların güvenilir liman arayışlarını hızlandırdı. Altının onsu 1.330 dolara kadar yükseldi. Japon yeni de euro karşısında beş ayın en yüksek seviyesine ulaştı. Brent petrolün varil fiyatı son bir haftanın en yükseği 108.59 dolara çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.