Pazartesi 21.07.2014
Son Güncelleme: Pazartesi 21.07.2014

Esnaftan İsrail tepkisi

İsrail'in Gazze'ye gerçekleştirdiği katliam tüketicilerle birlikte Türkiye'deki 1.5 milyon esnafı ayağa kaldırdı. İsrail mallarını boykot etme çağrısı çığ gibi büyüyor. Gözler ise bugün TESK'in alacağı karara çevrildi

İsrail'in Gazze'ye yaptığı vahşi saldırı Türkiye'deki tüketicilerin çağrılarıyla birlikte 1.5 milyon esnafı da harekete geçirdi. Sosyal medyada aralarında İsrail'e yakınlığıyla bilinen markalara ait ürünleri boykot etme çağrısına esnaftan cevap geldi. 82 birlik ve 13 mesleki federasyonun bağlı olduğu Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) da acil toplanma kararı aldı. 1.5 milyon esnafı temsil eden TESK'in Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "İsrail'in Gazze'ye yaptığı eziyetin bir an önce bitmesi şart. İsrail menşeeli ürünler sadece tüketimde değil sanayide hammadde olarak da kullanılıyor. Şu anda bu ürünlerin hangileri olduğunu tespit etmeye çalışıyoruz" dedi. Bugün TESK yönetim kurulunun toplanacağı bilgisini veren Palandöken, bu ürünleri boykot etme kararını toplantıda vereceklerini açıkladı.

MARKETLER TEDİRGİN

Geçmiş yıllarda İtalyan, Amerikan ve Fransız mallarına karşı başlatılan boykotlarda ciroların yüzde 10 oranında azaldığı belirtiliyor. Biçen Marketleri'nin Genel Müdürü İhsan Biçen, İsrail sermayesinin ortak olduğu ürünlerin yerine yerli markaların tercih edilebileceğini söyledi.
DERNEKLER DEVREYE GİRDİ
Tüketici Hakları Derneği'nden yapılan açıklamada, "Tüm tüketicilere, İsrail mallarını satın almama ve boykot etme çağrısında bulunuyoruz" ifadeleri yer aldı. Açıklamada, İsrail'in Filistin halkına saldırılarının "çocuk, kadın ve sivil ayırt etmeden bir katliam" niteliğinde olduğu ifade edildi.
BİLDİRİLER ARTACAK
Öte yandan İsrail mallarını boykot listesinde yer alan marka sahiplerinin de tepkileri artıyor. Örneğin listede yer alan Diesel'in İsrail'le hiçbir bağlantısı olmadığını belirten Diesel Türkiye temsilcisi Tahsin Özlenir, "Markanın ne İsrail'de üretimi ne de finansal olarak İsrail'le bir bağlantısı var. Tamamen yanlış bilgi. Bu konu büyürse hukukçularla görüşüp kamuoyu ile paylaşabiliriz" dedi.
SOSYAL MEDYADA ÇAĞRI BÜYÜYOR
İsrail mallarına boykot çağrısı sosyal medyada artıyor. Tüketiciler Twitter, Facebook gibi sosyal ağlardan hem firma hem de ürün bazında bildiri yayımlıyor. Twitter'da #israilboykot ve #israilkozmetiklerinikullanma gibi hashtag'lerin sayısı da artıyor. Sosyal medya kullanıcıları "Bu markaların ürünlerini alma ve aldırma" diyor. Son günlerin en büyük gündemi haline gelen boykot çağrısına bakkal ve marketlerin katıldığı da görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.