Salı 22.07.2014

Türk Telekom 6 ayda geçen yılı yakaladı

2013'ü 1.3 milyar liralık kârla kapatan Türk Telekom, 2014'ün ilk yarısında neredeyse bu rakama ulaştı. Şirketin 6 aylık net kârı yüzde 47 artışla 1.18 milyar oldu. Abone sayısı 15.8 milyona çıktı

Türk Telekom (TT), geçen yılın ikinci çeyreğinde 280.2 milyon TL olan net kârını, bu yılın aynı döneminde yüzde 186 oranında artırarak 801 milyon TL'ye çıkardı. Şirketin altı aylık kârı ise yüzde 47 artarak 806 milyondan 1.18 milyar liraya ulaştı. TT, bu yılın ilk yarısında geçen yılın tamamındaki 1.3 milyar liralık kârının yüzde 91'ine ulaştı. Grubun altı aylık geliri 6.5 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirket tarafından yapılan açıklamada, grubun finansal başarısının güçlü operasyonel verilerle desteklendiği belirtilerek, 2014 yılı ikinci çeyrek itibarıyla mobil segmentte 493 bin net yeni abone kazanıldığı vurgulandı. 15.8 milyon aboneye ulaşıldığı, genişbant segmentinde 18 bin net abone kazanıldığı kaydedildi.

HEDEF KALİTELİ GELİR ELDE ETMEK
Yılın ikinci çeyreğinde, şirketi iştirakleri ile birlikte daha hızlı entegrasyona uyumlu hale getirmek ve daha fazla verimlilik elde etmek amacıyla yapılan yönetim değişikliklerinin öne çıktığını belirten Türk Telekom CEO'su Rami Aslan, "Güçlü operasyonel verimlilikleri etkin bir biçimde uygulamaya devam ettikçe, yüksek kaliteli gelirlere her zamankinden de fazla odaklanıyoruz" dedi.

1.1 MİLYON YENİ ABONE KAZANDI

2014'ün ikinci çeyreğinde konsolide gelirlerin yüzde 1.3 azalarak 3.3 milyar TL olarak gerçekleştiğini belirten Aslan, şöyle devam etti: "Gelirlerdeki bu azalma geçen sene ortalarında mobil sonlandırma ücretlerinde meydana gelen düşüşten kaynaklandı ve mobil gelirlerimizi olumsuz etkiledi." Konsolide FAVÖK marjının yüzde 1 iyileşme göstererek yüzde 38'e ulaştığına dikkat çeken Aslan, "2014'ün ilk yarısında Mobil Numara Taşımada 2013'ün tamamında ulaştığımız rakamın üzerinde bir kazanım sağlayarak, 1.1 milyon net abone elde ettik" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.