Perşembe 24.07.2014 00:00

Turkcell mobil ve fiberle büyüdü

2014 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Turkcell, grup gelirlerinin, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 oranında büyüyerek 2 milyar 923 milyon TL olduğunu duyurdu.

Açıklamada bu büyümede yüzde 28 oranında artan mobil internet gelirinin ve yüzde 39 büyüyen Turkcell Superonline'nın katkısı etkili olduğu kaydedildi. Grup AVFÖK, bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 907 milyon TL, net k'r ise 492 milyon TL olarak gerçekleşti. Operasyonel verimlilik ve pazardaki başarı açısından önemli bir gösterge olan VFÖK (Vergi-Faiz Öncesi K'r) ise bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 521 milyon TL oldu. Konuya ilişkin açıklamada, zorlu rekabet ortamına rağmen Turkcell Türkiye'nin, mobil internetteki hız ve kalitesi, inovatif servisleri ve etkin müşteri deneyimiyle 2014'ün ikinci çeyreğinde 404 bin faturalı abone kazandığı belirilerek, bu gelişme ile faturalı abonelerin toplam abone bazındaki oranının yüzde 41,9'a yükselirken faturalı abone sayısının da 14,5 milyona ulaştığına dikkat çekildi. Turkcell'in Türkiye'deki toplam abone sayısı ise 34,6 milyon olarak açıklandı. Turkcell Grup'un yılsonu hedefi ise yaklaşık 2 milyar TL'lik yatırım yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmek şeklinde açıklandı.

CİLİV: "TEKNOLOJİ VE İNOVASYONA YAPTIĞIMIZ YATIRIMLARLA BÜYÜYORUZ"

Turkcell'in ikinci çeyrek sonuçlarını yorumlayan Genel Müdür Süreyya Ciliv;şu değerlendirmeyi yaptı: "Mobil internetteki güçlü performansımız ve iştiraklerimizin de geçen yıla göre artan katkısıyla birlikte başarılı finansal sonuçlarımızı sürdürdük; teknoloji ve inovasyona odaklanarak yeni ürün ve hizmetler sunmaya devam ettik. Eğitim alanında çığır açan ve Türkiye'de bir ilk olan Turkcell Akademi büyük ilgi görüyor. Yakın zamanda lanse ettiğimiz bir diğer ilkimiz Akıllı Otomobil Platformumuzla ise makineler arası iletişim (M2M) alanındaki liderliğimizi daha da güçlendirdik. Turkcell markalı uygulamalarımızın sayısı "Süper Esnaf" ve "Turkcell Çocuğum ve Ben" servislerinin de eklenmesiyle 40'ı aştı. Hedefimiz yılsonuna kadar yaklaşık 2 milyar TL yatırım yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmektir."

TURKCELL SUPERONLİNE BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR

Öte yandan Turkcell'in başarılı sonuçlarında grup şirketlerinin performanslarının etkili olduğu belirtilen açıklamada Turkcell iştiraklerinin gelirlerinin yüzde 16,7 artışla 627,2 milyon TL olurken, grup gelirlerine katkısının da yüzde 21,5'e yükseldiği bildirildi. Gelirleri ikinci üç ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 39 büyüyerek 309,4 milyon TL'ye ulaşan Turkcell Superonline, AVFÖK'ünü yüzde 30,2 arttırdı. İkinci çeyrekte, 39 bin yeni abone ile Turkcell Superonline'ın fiber internet abone sayısı 653 bine ulaştı. Bununla birlikte, Turkcell Superonline'ın ADSL kullanıcıları da dahil olmak üzere bu çeyrekte toplam 90 bin yeni abone kazanmasıyla toplam abone sayısı 1 milyonu aştı. Fiber yatırımlarına devam eden Turkcell Superonline'nın fiber ağı yaklaşık 1,9 milyon haneye ulaştı.

MOBİL İNTERNET KULLANIMINI 5 YILDA 78'E KATLADI

Verilen bilgiye göre,Turkcell'in mobil internet gelirleri ikinci çeyrekte 434 milyon TL'ye ulaştı. 2009 yılındaki 3G lansmanından bugüne geçen 5 yılda, Turkcell müşterilerinin abone başı ortalama mobil internet kullanımı 78 kat artarken megabyte başına ortalama birim fiyat ise yüzde 96 oranında azaldı.Mobil internet gelirinin artmasında ikinci çeyrekte 676 bin abonenin daha akıllı telefon kullanmaya başlaması etkili oldu. Turkcell'in akıllı telefon penetrasyonu, 10,9 milyona ulaşan akıllı telefon sayısıyla birlikte yüzde 35'e çıktı.

EN ÇOK T50 SATTI, İLK 4G'Lİ YERLİ TELEFON ÜRETİMİ İÇİN DÜĞMEYE BASILDI

Turkcell'den yapılan açıklamada,Türkiye'nin operatör markalı ilk 4G'li akıllı telefonu Turkcell T50 modelinin de satışa sunulmasıyla birlikte yoğun ilgi gördüğü belirtilerek, Turkcell T50'nin, Temmuz ayında Turkcell şebekesinde en çok satan akıllı telefon olduğu hatırlatıldı.Verilen bilgiye göre,Turkcell, Türkiye'nin ilk yerli 4G destekleyen akıllı telefonunun üretimine önümüzdeki günlerde başlayacak. Turkcell'in ilk giyilebilir teknoloji ürünü olan akıllı bileklik T-Fit de bu hafta satışa sunuluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.