Cuma 25.07.2014 00:00

Vodafone Türkiye'nin servis gelirleri 1,4 milyar lira

Vodafone Türkiye'nin 2014-2015 mali yılının ilk çeyreğinde servis gelirleri 1,4 milyar liraya ulaştı.

Vodafone Türkiye açıklamasına göre, "Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileri ile Türkiye'de herkese ilham vermek" misyonu ile Kasım 2013'te Dijital Dönüşüm Hareketi isimli stratejik yatırım programını başlatan şirket, büyümesini 2014-2015 mali yılının ilk çeyreğinde de sürdürdü.
Şirket, servis gelirlerini 1 Temmuz 2013 tarihindeki mobil çağrı sonlandırma ücreti düşüş etkisi hariç tutulduğunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,8 artırdı. Böylelikle, 19 çeyrektir kesintisiz olarak çift haneli büyüyen şirketin, mali yılının ilk çeyreğinde servis gelirleri 1,4 milyar liraya ulaştı.
Vodafone Türkiye'nin toplam abone sayısı 20,4 milyona yükselirken, 20 ülkede hayata geçirilen Vodafone Red tarifeleri, Türkiye'de de faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi oldu.
Şirketin, faturalı abone sayısı 8,2 milyona çıkarak toplam abone bazının yüzde 40'ına ulaştı. Şirketin ortalama abone başına geliri (ARPU), finansal yılın birinci çeyreğinde 22,1 lira olarak gerçekleşti.

VERİ GELİRLERİ YÜZDE 50 ARTTI

Vodafone Türkiye'nin bu çeyrekte abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu, geçen yılın aynı dönemine göre 10,3 puan artışla yüzde 36'lık seviyeye yükselirken, veri gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 arttı.
Kurumsal alandaki global birikimlerini Türkiye'ye hızlı bir şekilde aktararak, müşterilerinin ihtiyaçlarına özel makineler arası iletişimde inovatif çözümler geliştiren "İşOrtağım" platformu ve "Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi" ile kurumsal segmentteki büyümesini sürdüren şirket, kurumsal mobil servis gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artırdı.
Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Gökhan Öğüt, 2014-2015 mali yılının ilk çeyreğinin bireylerden kurumlara, sosyal hayattan ekonomik yaşama kadar Türkiye'nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettikleri Dijital Dönüşüm Hareketi'nin büyümelerine katkı sağladığı bir dönem olduğunu belirtti.
Şirket olarak odaklarına yatırımı alarak Türkiye'nin dijital geleceğinin lideri olma vizyonuyla hedeflerinde kararlılıkla ilerlediklerini aktaran Öğüt, "Geçen finansal yıl sonunda bir yatırım taahhüdünde bulunarak, gelecek iki yılda, Vodafone Grubu'nun Spring Projesi doğrultusunda Türkiye'ye ayırdığı kaynağın da eklenmesiyle, '2 yılda toplam 2 milyar liranın üzerinde yatırım yapacağız' dedik. Bu doğrultuda istikrarlı büyümemizi yatırım odağından uzaklaşmadan devam ettireceğiz" ifadelerini kullandı.
Vodafone Türkiye'nin bu çeyrekte hayata geçirdiği çalışmalar hakkında da bilgi veren Öğüt, şunları kaydetti:
"Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik yatırım programının ana kalemlerini 'Dijital Bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları', 'Toplumsal Gelişim için Sosyal Yatırımlar' ve 'Mükemmel Müşteri Deneyimi için Hizmet Yatırımları' oluşturuyor. 2014-2015 mali yılının ilk çeyreğinde bu üç alanda da önemli adımlar atmış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 'Dijital bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımlarımız kapsamında 4G'yi uluslararası dolaşıma açtık. Artık, 4G özellikli cihaz sahibi müşterilerimiz; İtalya, İspanya, Yunanistan Romanya ve Portekiz gibi ülkelere yapacakları ziyaretlerde, RED tarifeleriyle Türkiye'deymiş gibi ücretlendirilerek bu teknolojinin olanaklarını deneyimleyebiliyorlar.
'Toplumsal Gelişim için Sosyal Yatırımlar' kapsamında, Türkiye Vodafone Vakfı'nın Düşler Akademisi Projesi çerçevesinde son olarak İstanbul Ataşehir'den sonra Antalya Kaş merkezini de hizmete açtık. Türkiye'nin en büyük engelsiz yaşam alanını sunmaktan mutluluk duyduk. Yine bu çeyrekte sosyal yatırımlarımız içinde kültür-sanat ve spor da geniş yer buldu. Vodafone İstanbul Yarı Maratonu ile 5 bine yakın maratoncunun dünyanın sayılı parkurlarından biri olan Tarihi Yarımada'da yarışmasını sağladık. Vodafone FreeZone 17. Liselerarası Müzik Yarışması ile Türkiye'nin her yerinden 338 liseden öğrencinin heyecanına ortak olduk. Diğer yandan Vodafone mağazalarımızı yenileyerek 'Mükemmel Müşteri Deneyimi için Hizmet Yatırımları'mızı devam ettirdik. Bu dönemde olduğu gibi gelecekte de ülkemizin mobil iletişim altyapısına ve sosyal sorumluluk alanlarına yatırımlarımızla, toplumumuza değer yaratma azmiyle çalışmaya devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.