Cumartesi 26.07.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 26.07.2014

Vodafone'un geliri arttı

Vodafone Türkiye, istikrarlı büyümesini 2014-15 mali yılının ilk çeyreğinde de sürdürdü. Şirketin servis gelirleri 1.4 milyar TL'ye ulaştı. Toplam abone sayısı 20.4 milyona yükseldi

Vodafone Türkiye, 2014- 15 mali yılının ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Bu dönemde şirket servis gelirlerini 1 Temmuz 2013 tarihindeki mobil çağrı sonlandırma ücreti düşüş etkisi hariç tutulduğunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10.8 artırdı. 19 çeyrektir çift haneli büyüyen şirketin, 2014-15 mali yılının ilk çeyreğinde servis gelirleri 1.4 milyar TL'ye ulaştı.
ABONESİ 20.4 MİLYONA ÇIKTI

Vodafone Türkiye'nin toplam abone sayısı 20.4 milyona yükseldi. Şirketin faturalı abonesi 8.2 milyona çıkarak toplam abonelerin yüzde 40'ına ulaştı. Şirketin ortalama abone başına geliri, finansal yılın birinci çeyreğinde 22.1 TL olarak gerçekleşti. Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt, başlattıkları Dijital Dönüşüm Hareketi'nin şirketin istikrarlı büyümesine katkı sağladığını söyledi. Geçen finansal yılı sonunda gelecek 2 yılda 2 milyar TL'nin üzerinde yatırım yapacaklarını söylediklerini hatırlatan Gökhan Öğüt, "Bu doğrultuda istikrarlı büyümemizi yatırım odağından uzaklaşmadan devam ettireceğiz" diye konuştu. Öğüt, dijital bağlantılı Türkiye için teknoloji yatırımları kapsamında 4G'yi uluslararası dolaşıma açtıklarını belirterek şöyle konuştu: "Artık 4G özellikli cihaz sahibi müşterilerimiz İtalya, İspanya, Yunanistan, Romanya ve Portekiz gibi ülkelere yapacakları ziyaretlerde, RED tarifeleriyle Türkiye'deymiş gibi ücretlendirilerek bu teknolojinin olanaklarını deneyimleyebiliyorlar."
Sosyal yatırımlar hızlandı
Gökhan Öğüt, sosyal sorumluluk kapsamındaki Türkiye Vodafone Vakfı'nın Düşler Akademisi Projesi'yle İstanbul'dan sonra Antalya Kaş merkezini de hizmete açtıklarını söyledi. Öğüt, "Türkiye'nin en büyük engelsiz yaşam alanını sunmaktan dolayı mutluyuz. Sosyal yatırımlarımız içinde kültür, sanat ve spor da geniş yer buluyor" dedi.
Veri cirosu da büyüyor
Vodafone Türkiye'nin bu çeyrekte abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu, geçen yılın aynı dönemine göre 10.3 puan artışla yüzde 36'lık seviyeye yükseldi. Şirketin veri gelirleri ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.