Pazar 27.07.2014

Bayramlık değil hediye aldık

Bayramlarda hediyeleşme geleneği geri döndü. Tüketiciler giyimden ayakkabıya, saatten aksesuvara hediye alışverişini artırdı. Satışlar bir önceki aya göre yüzde 20 yükseldi. En çok ciro ise Doğu'da yapıldı

Türk halkının son yıllarda alım gücünün artması, bayramlarda hediyeleşme geleneğini yeniden canlandırdı. Perakende sektöründe cirolar Ramazan Bayramı öncesinde geçen yıla oranla yüzde 20 arttı. Satışları en çok bayram hediyeleri etkiledi. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, gelir arttıkça bayramda hediyeleşme kültürünün de geri döndüğünü söyledi. Ekonomideki istikrar ve güvenin de etkisiyle tüketicilerin eşine, dostuna, çocuğuna ve hatta kendisine alışveriş yaptığını belirten Doğan, "Son haftaya çok hızlı başladık. Cirolarımız artıyor. Geçmiş yıllara göre piyasa daha iyi durumda" dedi.
STK'LAR DA DEVREDE

Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı ve LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük, tüketicilerin hediye konusunda bayramlarda daha duyarlı olduğunu söyledi. Bu dönemde sivil toplum kuruluşları (STK), belediyeler ve hayır kurumlarının da hediye alımını artırdığına dikkat çeken Küçük, "Ciromuz bu ay geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 25 yükseldi" dedi.
RAMAZAN DA HAREKETLİYDİ

BMD Başkan Yardımcısı ve Twigy'nin patronu Sinan Öncel de bu yıl ilk kez ramazan ayının satışlar açısından durgun geçmediğini söyledi. Her yıl ramazanın ilk 15 gününde ciroların zayıf kaldığını hatırlatan Öncel, "Bu yıl temmuza çok iyi başladık. Tüketiciler tatil alışverişi yaptı. Ülkeye gelen turist sayısı arttı. Ancak en önemlisi hediye alışverişinin de canlanması oldu" dedi. Hediye satışlarını bu ürünlere özel hazırlanan paket sayısından ölçtüklerini söyleyen Öncel, "Geçmiş yıllardaki gibi bu kültürün yeniden canlanması hepimizi mutla ediyor" dedi.

SAATE TALEP % 30 ARTTI

Saat&Saat'in patronu Ramazan Kaya, satışlarının bu ay geçen yıla göre yüzde 30 arttığını söyledi. Saat satışlarının geçmişte bayram dönemlerinde artmadığını hatırlatan Kaya, "Son 4-5 yıldır saatte de hareketlilik olmaya başladı. Bayrama bir hafta kala ciromuz yüzde 50 arttı" diye konuştu. Tüketicilerin artık sadece çocuklarına değil kendilerine de bayram hediyesi olarak saat aldığını söyleyen Kaya, "Türkiye'nin alım gücü artıyor. Bu da ciromuza yansıyor" dedi.
DOĞU CİROYU UÇURDU
Gelenek ve göreneklerin halen en yoğun yaşandığı Doğu ve Güneydoğu Anadolu bayram alışverişinde öne çıktı. Bu bölgelerde geniş aile yapıları ve geleneksel bağların halen çok kuvvetli olması perakendeye de olumlu yansıdı. Bayramlarda karşılıklı ziyaretler gerçekleşiyor ve hediyeler veriliyor. Şekerleme ve çikolatanın ağırlık kazandığı hediyelere giyim ve aksesuvar da katılıyor. Orka Holding Grup Direktörü Osman Arar, Doğu'da bayram öncesinde büyük şehirlere göre daha fazla ciro yaptıklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.