Salı 29.07.2014

İsrail'in kurşun askerleri

21 gündür süren saldırılarda yüzlerce Filistinli çocuk hayatını kaybetti. Çocukları acımasızca katleden İsrail'in oyuncak firmaları ise pek çok ülkeye bebeklerin gelişimine yardımcı olacak oyuncaklar satıyor

İsrail'in 7 Temmuz'da Filistin'in Gazze'ye yönelik başlattığı saldırın bilançosu giderek ağırlaşıyor. Bu bilanço içerisinde en fazla tepki çeken ise özellikle bebek ve çocukların ölümü oldu. Tüm dünyadan bu ölümlere lanet yağarken, bayramda bile saldırılarına ara vermeyen İsrail, dünya çapında büyük bir ironiye imza atıyor. Ülkede faaliyet gösteren birçok şirket Türkiye'nin de aralarında bulunduğu ülkelere oyuncak satıyor. İsrail menşeili oyuncaklar, e-ticaret sitelerinde ve mağazalarda pazarlanıyor.
İSRAİL'İ GÖREN ALMIYOR
Türkiye'de en yaygın İsrail menşeili oyuncak markalarının başında Tiny Love geliyor. Tel Aviv-Jaffa'da Shilav Grup tarafından kurulan marka, bu yılın başında Amerikalı Dorel Industries tarafından satın alınsa da üretimine İsrail'de devam ediyor. Zaten piyasadaki ürünlerin etiketlerinde 'Made in Israel' yazısı mevcut. Oyuncak mağazalarında Tiny Love markası üst fiyat grubundaki ürünler arasında konumlandırılmış. Firmanın markaları arasında Gymini de var. Markayı satan mağazalar Tiny Love ürünlerini, "Bebek gelişimine üst düzeyde katkı sağlayan son teknoloji ürünü. Almanızı öneririz" şeklinde pazarlıyorlar. Mağaza yetkilileri, ebeveynlerin İsrail'de üretilen ürünleri satın almadıklarını dile getiriyor. Marka 1 yaşına kadar olan süreçte bebekler için oyuncak ve aksesuvar üretiyor. 50'den fazla ülkeye ihracat yapan markanın 2013 satış rakamları 45 milyon dolar. Tiny Love'dan sonra Türkiye'deki en yaygın İsrail üretimi bebek ve çocuk ürünleri markası ise Litaf. Türkiye'de hem mağazalar hem de e-ticaret kanalıyla satışı yapılan Litaf'a ait Prince Lionheart isimli oyuncak hamağı, denge bisikleti, lazımlık, mama sandalyesi gibi pek çok ürün bebek ve çocukların kullanımında. Toys'R'us mağazalarında satılan Ladybug Smart Trike isimli üç tekerlekli bisikletin menşei de İsrail. Marka üç tekerlekli bisiklet pazarının lideri. Ürün Türkiye'de Toys'R'Us mağazaları kapandığı için e-ticaret kanalıyla satılıyor.
TÜRKİYE OYUNCAKTA DIŞA BAĞIMLI DURUMDA
Türkiye'de kişi başına oyuncak harcaması ortalama 110 dolar. Eğitim malzemeleri ve plastik aksamlar dahil oyuncağa yılda 2 milyar dolar ödüyoruz. Türkiye'de oyuncak üretimi yeterli olmadığı için ithalat oranı çok yüksek. Yani oyuncakta dışa bağımlıyız. Pazarın yüzde 90'ını Uzakdoğu'dan gelen ürünler domine ediyor.
ÜLKENİN MARKALARI DÜNYAYA YAYILMIŞ
Türkiye'de e-ticaret ile satılan bir başka İsrail üretimi oyuncak markası ise Halilit. Eğitici müzikli oyuncak üreten Halilit markası altında satılan Interstar İngiltere'de; ağırlıklı olarak köpükten yapılan, yumuşak oyuncak markası Edushape ise ABD'de satılıyor. Taf Toys markalı yumuşak oyuncak üreticisi Taf Plastic de İsrailli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.