Cuma 01.08.2014
Son Güncelleme: Cuma 01.08.2014

Hükümet kapandı doğumlar patladı

ABD hükümetinin 16 gün kapalı kalması nedeniyle 1 milyon çalışan izne çıkmıştı. 9 ay sonra ise Washington'da doğumlar üçe katlandı

ABD'nin başkenti Washington'da doğum oranları tarihi rekor kırınca gözler 9 ay önceye çevrildi. Amerikan basını konuyla ilgili ilginç bir iddiada bulundu. Spekülasyonlara göre, doğum oranlarındaki artış ABD hükümetinin bütçe krizi nedeniyle kepenk indirdiği döneme rastlıyor. Ülke, 2 Ekim 2013'te 1 milyon federal hükümet çalışanını 16 gün süreyle evlerine yollamıştı. Bu tarihten 9 ay sonraki doğum verilerinin günde ortalama 9.2'den 32.6'ya kadar yükselmesi dikkatleri çekti. Amerikan basını olayı bebek patlaması (baby boom) olarak tanımlanan sosyal fenomene benzetiyor.
2'NCİ DÜNYA SAVAŞI'NDA DA OLDU
Doğum oranlarının yükselmesi daha önce de gündeme gelmişti. 2. Dünya Savaşı'nın bitmesi ve askerlerin evlerine dönmesiyle oranlar, 20.5 seviyesinden 26.2'ye yükselmişti. İlk defa 1970'te New York Times'ta dile getirilen bu teoride yaşanan felaketlerden sonra da doğum oranlarında artış yaşandığı savunuluyor. 1946-1964 arasında Amerika'da doğan çocuklar da 'bebek patlaması nesli' olarak adlandırılıyor. 2. Dünya Savaşı kazanıldığı için ülkenin refah seviyesinin de yükselmesi bebek patlamasının sebebi olarak gösteriliyor. Vatandaşlar, son artışın sebebini de bütçe yasasını geciktirmek için hükümeti kilitleyen Cumhuriyetçiler'e bağlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.