Cumartesi 02.08.2014

Bu sizin eseriniz

Merkez Bankası'nın izlediği yüksek faiz politikası imalatı vurdu. İmalat PMI, 5 yılın en düşük seviyesine gerileyerek 48.5'e indi. Bu düşüşün Türkiye'nin ikinci çeyrek büyümesini de aşağı çekeceği belirtiliyor

Ocak ayında faizleri rekor düzeyde yükselten, ekonomideki iyileşmeye rağmen indirim yapmakta geciken Merkez Bankası'nın yanlış kararlarının faturası imalat sanayisine çıktı. Yüksek faiz politikası nedeniyle düşen iç talebin etkisiyle imalat sanayi satın alma yöneticisi endeksi (PMI) 5 yılın en düşük seviyesine geriledi. İmalat PMI, temmuzda 48.5 seviyesine inerek sektörün art arda ikinci ayda da daraldığına, üçüncü çeyreğe ise küçülerek başladığına işaret etti. PMI haziranda büyüme bölgesi olan 50 seviyesinin altına inmişti. Verinin 50'nin altında olması sektörde iş ortamının kötüleştiğine işaret ediyor. Alt verilere bakıldığında yeni siparişlerin düşmeye devam ettiği de görüldü. Son 3 ayda yeni siparişler azaldı. Bu, son 5 yıldır ilk kez yaşanıyor. Ekonomistler, sanayi üretim verilerinde de benzer bir durumun olduğunu belirterek, "İkinci çeyrek büyümesi yüzde 4.3'ten 2'ye geriyebilir. Çünkü dış talebin büyümeye katkısı ilk çeyrekteki kadar güçlü değil. Merkez Bankası'nın uyguladığı sıkı para politikası nedeniyle iç talepte de daralma var" yorumunda bulundu.
FATURAYI TÜRKİYE ÖDÜYOR

Ocakta faizi 5.5 puan artıran Para Politikası Kurulu, 3 ay faizleri indirmemiş, daha sonraki 3 ayda ise 1.75 puan düşürmüştü. Yüksek faiz politikası sanayicinin yatırım ve üretim iştahını zayıflatıyor. Bu da büyümeyi etkiliyor.
SANAYİDEN GELEN OLUMSUZ SİNYALLER
İmalat sanayi satın alma yöneticisi endeksi (PMI) temmuzda 48.5'e inerek Nisan 2009'dan bu yanaki en düşük seviyeye geriledi.
Haziran ayında yüzde 75.3'e yükselen kapasite kullanım oranı temmuz ayında yüzde 74.9'a düştü.
Haziran ayında 110.7 seviyesinde olan Reel Kesim Güven Endeksi, temmuzda 109'a indi. Mayıs ayından itibaren toplam düşüş 4.3 puanı buldu.
Mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi mayısta, bir önceki aya göre yüzde 1 azaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.