Çarşamba 06.08.2014

Avea'dan 1 milyarlık ciro

Avea, bu yılın ikinci çeyreğinde 1 milyar 56 milyon TL'lik gelir elde etti. Toplam abone sayısını ise yüzde 38'lik artışla 15.8 milyona yükseltti

Avea, 2014 ikinci çeyrek mali sonuçlarını açıkladı. Şirket, bu dönemde 1 milyar 56 milyon TL gelir elde etti. 2'nci çeyrekte yüzde 38'lik artışla toplam abone sayısını 15.8 milyona taşıyan Avea, hem faturalı hem faturasız pazarda en hızlı büyüyen operatör oldu. Şirket, yılın ilk 6 ayında kazandığı 1.3 milyon aboneyle, 2007'den bu yana en yüksek ilk yarıyıl abone büyümesini gerçekleştirdi.

MARATON KOŞUCUSUYUZ
Avea, son 4 yılda gelirini yüzde 64 artırırken, EBITDA'sını yüzde 109 artış ile 149 milyona yükseltti. 2010'dan bu yana data gelirlerini 12 katına çıkaran şirket, datanın toplam servis geliri içindeki payını yüzde 3'ten 23'e yükseltti. Avea, 2014 yılı 2'nci çeyreğinde mobil data gelirinde ise, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 75'lik büyümeyle 231 milyon TL'ye ulaştı. Şirketin yüzde 15'lerde olan akıllı cihaz sahiplik oranı son 3 yılda yüzde 47'ye yükseldi. Avea CEO'su Erkan Akdemir, "Telekomünikasyon sektörünün en genç, en dikkat çekici 'maraton' koşucusu durumundayız. Yolumuza, yeni proje ve şampiyonluklara odaklanmış olarak azimle devam ediyoruz" dedi.

ARA BAĞLANTI FİYATI ETKİLEDİ

Akdemir, elde ettikleri başarılı sonuçların izledikleri "akıllı büyüme" stratejisinin neticesi olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: "Bu yılın ilk çeyreğini, farklı alanlarda gösterdiğimiz rekor büyümeler ve liderliklerle tamamladık. Ardından da sürekli yükselişte olan başarı grafiğimiz ikinci çeyrek sonuçlarıyla da bu trendi sürdürdü." Her alanda gerçekleşen yükselişin, gelir ve kârlılığa da yansıdığına dikkat çeken Akdemir, "EBITDA'mızı son dört yılda yüzde 109 artışla 149 milyon TL'ye yükselttik. Aynı şekilde toplam gelirde de 2010'dan bu yana yüzde 64'lük bir artış kaydettik. Bu yılın 2'nci çeyreğinde 1 milyar 56 milyon TL gelir elde ettik. Ara bağlantı fiyat düşüşü söz konusu olmasaydı, gelirimiz yine çift haneli artarak yüzde 14'lük büyümeyle 1 milyar 149 milyon TL olarak gerçekleşecekti" dedi.
NUMARA TAŞIMADA LİDERİZ
Erkan Akdemir, "2013'ün 2'nci çeyreğinde 161 bine varan abone taban büyümesini, yaklaşık 3 kat artırma başarısı gösterdik. 2014'ün 2'nci çeyreğini 493 bin aboneyle kapattık. Her kesimin ihtiyaçlarına yönelik sunduğumuz tekliflerle, aboneler bu çeyrekte yine Avea'yı tercih etti" dedi. Avea, küçülen faturasız pazarda da iyi bir çıkış yakaladı. Sektörde yüzde 8 küçülen faturasız abone pazar payını 5 puan artıran Avea, son 4 yılda yüzde 22 büyüme gerçekleştirdi. Avea CEO'su Erkan Akdemir, numara taşımada önemli başarı elde ettiklerine dikkat çekerek, "Bu yılın 2'nci çeyreğinde numara taşımayla kazandığımız net 384 bin aboneyle birlikte bu alanın aralıksız tam 9 çeyrektir lideriyiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.