Çarşamba 13.08.2014

Gençler BES'i sevdi

Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) katılımcıların büyük çoğunluğunu gençler oluşturuyor. Sisteme ağırlıklı olarak genç nüfusun ilgi duyduğunu belirten MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, "25 ile 45 yaş arasındaki katılımcılar, toplam katılımcıların yüzde 69'unu oluşturuyor" dedi. 2013 yılında uygulamaya giren yüzde 25'lik devlet katkısıyla BES'in büyük bir ivme kazandığını ifade eden Yurtseven şunları söyledi: "2013 yılı bireysel emeklilik sektörü için çok parlak bir yıl oldu. Yüzde 25 devlet katkısıyla beraber katılımcı sayısı ve fon büyüklüğünde ciddi bir büyüme gerçekleşti. Yüzde 25 devlet katkısıyla beraber sektör olarak yaklaşık 4 milyonun üzerinde katılımcı, tahmini 4.5 milyonun üzerinde sözleşme sayısı ve 25 milyar civarı fon büyüklüğüyle yılı kapattık." Bu büyümenin 2014 yılında da devam ettiğini belirten Yurtseven, ilk 6 ay rakamlarının sektörün yüzünü güldürdüğünü belirtti.

BES ESNEK BİR YATIRIM ARACI

BES'in işleyişi konusunda da bilgi veren Yurtseven,"BES, yüzde 25 gibi başka hiçbir yatırım aracında bulunmayan devlet katkısıyla katılımcıların tasarruflarını kendi istedikleri şekilde değerlendirebilecekleri esnek bir yatırım aracı. Bireysel emekliliğin teşvik edilmesine yönelik olarak devlet katkısıyla, tüm bireysel emeklilik katılımcılarının ilgili hesaplarına aylık olarak belirli bir oranda destek ödemesi gerçekleştiriyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.