Perşembe 21.08.2014

Notçular sıraya girdi

Türkiye'nin notunu artırmamak için direnen uluslararası finans ve kredi derecelendirme kuruluşları Türkiye'yle ilgili ekonomik büyüme öngörülerini yukarı yönlü revize etmeye başladı. Son günlerde siyasi kırılganlık vurgusu yapmasına karşın uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları art arda Türkiye için daha önce öngördükleri düşük büyüme oranlarını yukarı yönlü revize etmeye devam ediyor. Standard Bank Gelişmekte Olan Ekonomiler Başekonomisti Timothy Ash, "Bence son 18 ay içinde Türkiye ekonomisinin dayanıklılığını hepimiz eksik değerlendirdik" dedi. Toronto Dominion Securities'in Gelişmekte olan Ekonomiler Ekonomisti Cristian Maggio ise "Piyasada hemen herkes Türkiye'nin 2014 büyümesini eksik tahmin etti. Buna kendimi de dahil ediyorum. Ben de birkaç ay önce Türkiye için bu yılki ekonomik büyüme beklentimi yüzde 3'ün biraz altına, gelecek yıl için de yüzde 3.5'e revize ettim" diye konuştu. Ash, Türkiye'nin son zamanlarda bazı sosyal gerilimlere, kur oynaklığına ve politika daralmasına karşın öngörüler üzerinde büyüme performansı olduğunu belirtti. Cristian Maggio ise "Türkiye'deki büyümenin gerektiğinin altında tahmin edildiği düşüncelerine katılıyorum. Reyting kuruluşları büyümeyi azaltabilecek bazı kritik konuları öne çıkardılar. Fakat piyasada hemen herkes Türkiye'nin 2014 büyümesini eksik tahmin etti. Buna kendimi de dahil ediyorum" diye konuştu. Standard & Poor's Direktörü Kıdemli Ekonomist Tatiana Lysenko, "Büyüme tahminini yüzde 2.4'ten 2.9'a, 2015 için yüzde 2.7'den 3'e yükselttik" ifadesini kullanmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.