Cumartesi 23.08.2014

Ambargo 130 bin kişiyi işsiz bırakacak

Rusya'nın Avrupa'dan tarım ürünlerine getirdiği ambargo, bölgede 130 bin kişiyi işinden edecek. İhracatta 2 milyar euroluk kayıp yaşayacak Avrupa'da en büyük zarar ise Almanya'nın hanesine yazılacak. Kayıp 1.3 milyar euro...

Rusya'nın Avrupa'ya uygulayacağı gıda ithalatı ambargosunun faturası ortaya çıktı. Konuyla ilgili ING Bank kapsamlı bir rapor hazırladı. Rapora göre, Rusya'nın ambargosu Euro Bölgesi'nde 130 bin kişiyi işsiz bırakacak. Rusya'nın yaptırımları nedeniyle Avrupa'nın yıllık bazda yaklaşık 6.7 milyar euro zarar göreceği belirtildi. En büyük zararı da Avrupalı KOBİ'lerin yaşayacağı vurgulandı.
2 MİLYAR EUROLUK SEBZE-MEYVE

Avrupa Birliği'nin Rusya'ya 2013 yılında sattığı meyvenin değeri 1.26 milyar euro. Sebzenin ise toplam değeri 769 milyon euro tutarında. 28 ülkenin oluşturduğu Avrupa Birliği de bu gelişmelere karşı bir önlem hazırladı. Avrupa Komisyonu sektörün kullanması için 125 milyon euro tutarında 'acil' kredi paketini devreye soktu. ING'nin hesaplamalarına göre, Rusya pazarı AB'nin toplam üretimi içinde yüzde 6 paya sahip. GSYH'nın da binde 4'ü büyüklüğünde.
KUZEY ÜLKELERİNDE BÜYÜMEYİ % 0.5 ETKİLEYECEK
Parasal anlamda en fazla etkilenecek olan ülke ise Almanya. Almanya'nın kaybı 1.3 milyar euro. Polonya da en çok etkilenecek ülkeler arasında. Ancak ambargodan GSYH'si en çok etkilenecek bölge Baltık. Litvanya, Estonya ve Letonya sırasıyla GSYH'de yüzde 0.4, 0.35 ve 0.2 daralma yaşayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.