Perşembe 28.08.2014
Son Güncelleme: Perşembe 28.08.2014

Çin'in yüzde 10'u Türk balı yiyecek

Balparmak, rotayı Çin'e kırdı. Şirket 5 milyon dolarlık yatırımla 5 yılda Çin pazarının yüzde 10'una sahip olacak

Dünyanın en kaliteli ballarının elde edildiği Türkiye, yabancıların da ağzını tatlandırmaya hazırlanıyor. Beş yıl önce başlattığı dönüşüm hamlesini 2015'te tamamlamayı planlayan Altıparmak Gıda, bu yola hızlı çıkanlardan. Balparmak markasıyla iç pazardaki yüzde 55'lik payını yurtdışına da taşımayı hedefleyen Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, öncelikli pazarlarının Çin, Ortadoğu ve Avrupa olduğunu belirti. Altıparmak, "5 yıllık planlarımıza göre bu pazarların her birinde yüzde 2-5 arasında pazar payına ulaşacağız. Ancak Çin'de durum farklı, orada hedefimiz 5 yılda yüzde 10. Bu da 1.3 milyon Çinli'nin Türk balı yemesi demek. Bunun için 5 milyon dolarlık pazarlama bütçesi ayırdık" dedi.
DEĞİŞİME 50 MİLYON TL

Altıparmak, Avrupa'daki Kaufhof gibi büyük zincirlere girmek üzere görüşmeler yaptıklarını belirtti. 5 yıllık dönüşüm hamlesinin son aşamasına geldiklerini anlatan Altıparmak, şöyle konuştu: "Bu dönüşüm bize 50 milyon liralık yatırıma mal oldu. Bunun 45 milyonu tesis yatırımına gitti. 2015'in başlarında bitirmeyi hedefliyoruz. 30 yıllık şirketiz, bir 30 yıl daha aynı şekilde gitmez diyerek değişime yöneldik. Yönetim yapımızı, kurum kültürünü, iş yapış biçimimize değiştirdik. Sektörden, özellikle yabancı şirketlerden Türk yöneticiler transfer ettik. Bunun için ünlü bir beyin avcısıyla çalıştık. Ana hedefimiz global bir marka olmak."
ÇAM BALIYLA VURACAK
Üretim kapasitesini 3 katına çıkardıklarını söyleyen Altıparmak asıl hedeflerinin 'Türk balı' markası yaratmak olduğunu ifade etti. Altıparmak, "Balda Türk malı imajını oturtmak gibi bir şansımız olduğuna inanıyoruz. 5 ve 10 yıllık planlar yaptık. Şu anda dünyada dördüncü sıradayız, Balparmak markası ise 6'ncı durumda. Dünyada çam balının yüzde 95'ini Türkiye üretiyor. Bu yolda silahımız çam balı olacak" dedi. Şu anda 10 ülkeye bal satan Altıparmak'ın hedefinde Almanya, Belçika, Hollanda, Türk Cumhuriyetler, BAE ve Japonya pazarları var. Altıparmak, planını "Gözümüz Çin pazarında. Şimdiden 3-4 bölgesine bal verdik. Çok beğendiler. Ciddi bir giriş yapmayı düşünüyoruz o pazara. Hedefimiz 5 yılda bu ülkede bal pazarının yüzde 10'unu elde etmek. İhracatı 10 yılda 100 milyon dolara çıkarmak" diye konuştu.
5 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
Dünya bal pazarı 1.3 milyon ton civarında. Maddi değeri ise yıllık 5 milyar dolar. Bunun yarısı açıkta satılıyor. Türkiye'de ise miktar olarak 40-50 bin tonluk pazardan söz ediliyor. Yıllık 500 bin dolarlık bir hacme sahip olan bu pazara Türkiye'nin her yerinden ürün geliyor. Türk balı flora çeşitliliği nedeniyle çok kaliteli. 50 ilden bal aldıklarını söyleyen Özen Altıparmak, 20 tedarikçi aracılığıyla 10 bin arıcıya ulaştıklarını belirtti. Avrupa'nın dört eşdeğer laboratuvarından birini kurduklarını söyleyen Altıparmak, "Buraya 4 milyon dolarlık yatırım yaptık. Avrupa'nın en fazla bal analizi yapan yeri burası. 5 bin numune 65 parametrede incelenebiliyor. Bu da 100 bin ton bala denk geliyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.