Saatin Türk marka avcısı
Saat sektöründe 35 markanın Türkiye temsilciliğini yürüten Saat&Saat, 20'nci yılını kutluyor. Piyasanın 'marka avcısı' dediği Saat&Saat'in patronu Kaya, "Marka aldıkça hakimiyetimiz arttı. Şimdi bunun meyvesini yiyoruz" dedi
2000 YILI DÖNÜM NOKTAMIZ OLDU
20 yıl önce dünyada bu kadar saat markası yoktu. Ancak son 15 yılda moda markalarının aksesuvar işine girmeleri ve saat ürettirmeleriyle birlikte sektör patlama yaşadı. Örneğin Armani 1997'de Fossil Group'la lisans anlaşması yaptı. Ardından DKNY ve Burberry de Fossil'le anlaştı. Dolayısıyla moda markalarının tüketicinin tarzına göre tasarladığı saatler bir anda büyük beğeni topladı.
1994'te Adidas'ın Türkiye temsilciliğini alarak Saat&Saat'i kurduk. Toptan satış yapıyorduk. Ancak 6 yıl sonra Basel'deki saat fuarında DKNY markasını gördük. Markayı Türkiye'ye getirmek için fuara katılan firmalar arasında çok büyük bir rekabet yaşandı. Ancak temsilcilik almak bize kısmet oldu. 2000 yılı bizim dönüm noktası oldu. DKNY markası bize iyi bir referans sağladı. Arkasından diğer markalar da geldi.
100'e yakın mağazamız var. Shop in shop ve kiosklar dahil 170 noktada faaliyet gösteriyoruz. Türkiye'de 400 bayimiz var. 5 yıl içinde 200 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.
YILDA 15 MİLYON SAAT SATILIYOR
Türkiye'de yılda 15 milyon adet saat satılıyor. Bunun 13 milyonunu 3-5 dolarlık ve 'noname' dediğimiz yani Uzakdoğu'da ürettirilen saatler oluşturuyor. Kalanı da markalı saatler... Kişi başına 3 yılda 1 saat düşüyor. Oysa Avrupa'da yılda kişi başı saat alımı 2-3 arasında değişiyor.
600 bin civarında. Geçen yıl 180 milyon TL'lik ciro yaptık. Bu yıl rakamı 225 milyon TL'ye çakırmayı hedefliyoruz.
8 bin metrekarelik kapalı alanımız var. Mağazalara toplam 210 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirdik.
"DÖNMEZ TİCARET'LE YOLA ÇIKTIK"
Ramazan Kaya, saatçiliğin bir aile işi olduğunu söylüyor. Dayıları Yaşar ve Nurullah Dönmez tarafından 1971'de Tahtakale'de başlıyor ilk yolculukları... Şirketin adı Dönmez Ticaret. Ardından Ramazan Kaya ve ağabeyi Hamza Kaya katılıyor saat işine. 1994'te de Adidas'la birlikte Saat&Saat'i kuruyor iki kardeş. Ramazan Kaya, "İşe başladığımda 25 yaşındaydım. Bugün 1.000 kişinin çalıştığı dev bir firma olduk" diyor.
EĞİTİME SINIRSIZ BÜTÇE
Perakende sektörünün en büyük sorunlarından biri kalifiye eleman bulmak. Bunu da eğitimle aştıklarını söyleyen Ramazan Kaya, "Eğitim üzerinde çok duruyoruz. Bunun için şirketimizde büyük bir alan oluşturduk. 6 üniversiteyle işbirliği yaparak her iş alanına farklı dersler sunuyoruz" diyor. Elemanlarına bir de sertifika verdiklerini belirten Kaya, "Bizde eğitimin bütçesi açık. Personelimizin 800'ü perakendede çalışıyor. Bu alanda kalifiye olmak çok önemli" diye konuşuyor.
EN SON HABERLER
- 1 EMEKLİ TEMMUZ ZAMMI SON DAKİKA: Ek ödemeli kök maaş tablosu! 4a, 4b, 4c ne kadar emekli maaşı alırım?
- 2 Akkuyu NGS'de yeni gelişme! 1. ünite...
- 3 Çevre koruma işbirliğine ilişkin niyet beyanı imzalandı
- 4 Tarım ve gıda sektöründen 7 milyar dolarlık ihracat
- 5 AJet duyurdu: %40 indirimli biletler satışta!
- 6 Emekli promosyon kampanyalarına Mayıs ayarı yapıldı! En yüksek promosyon veren 11 banka belli oldu
- 7 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 8 Serbest Geçiş Sistemi ülke geneline yayılacak!
- 9 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: LPG'ye indirim geliyor! 2 Mayıs 2024 benzin fiyatı ve motorin fiyatları kaç TL?
- 10 Yüksek emekli maaşı almanın 7 anahtarı! Milyonlarca çalışanı ilgilendiriyor