Pazar 31.08.2014
Son Güncelleme: Pazar 31.08.2014

Şirketler düzlüğe çıkıyor

Gezi Parkı olayları ve 17 Aralık darbe girişiminin kur ve faizde neden olduğu yükselişin etkisiyle bilançoları yerle bir olan şirketler, yaralarının bir kısmını sardı. 30 Mart yerel seçimlerinin ardından siyasi istikrar algısının güçlenmesi, gelişmekte olan ülkelere para girişinin devam etmesi ve tüketimdeki kısmi canlanma bilançoların toparlanmasında etkili oldu. Kur ve faizdeki yükselişin durması yla birlikte finansman maliyetlerinin azalması da bilançolardaki düzelmenin ana tetikleyicisi olarak dikkat çekti. Geçen yılın ilk yarısında 264 şirket kâr ederken, 2014'ün aynı döneminde bu sayı 302'ye çıktı. Zarar eden şirket sayısı ise 151'den 113'e geriledi. 2013 sonunda 148 şirket, bu yılın ilk çeyreğinde ise 129 şirket zarar açıklamıştı.
KURUN OLUMSUZ ETKİSİ AZALDI

17 Aralık darbe girişimi geçen yıl kur ve faizde büyük artışa neden olmuştu. 2013'te dolar yüzde 20'ye yakın değer kazanarak 2.13 TL'ye, euro ise yüzde 25 yükselerek 2.93 liraya çıkmıştı. Bu yılın mart sonunda ise dolar 2.16 TL, euro ise 2.97 TL oldu. Mart sonunda yapılan yerel seçimlerin ardından siyasi istikrarın önümüzdeki dönemde de devam edeceği beklentisi ve ABD Merkez Bankası ile Avrupa Merkez Bankası'nın izlediği para politikaları sonucu gelişmekte olan ülkelere girişin devam etmesi, Türkiye'de de kur ve faizdeki yükselişi durdurdu. Haziran sonunda dolar 2.12 TL, euro ise 2.90 TL'de kaldı.
296 şirket satışlarını artırdı
Satışlarda beklenenolumsuzluğun yaşanmaması düşüşlerin durmasına yardımcı oldu. Geçen yılın ilk yarısına göre 296 şirket satışlarını artırırken, cirosu azalan şirket sayısı 94'te kaldı. 2013'te satışları azalan şirket sayısı 153'e ulaşmıştı. Borsada en fazla kâr açıklayan şirket 1 milyar 644 milyon lirayla İş Bankası oldu. Sanayi şirketleri içindeyse Tüpraş ve Erdemir öne çıktı. Kârını, yüzde 226 artırarak 868 milyon liraya çıkaran Tüpraş, bu alanda liderliğini korudu. Erdemir ise kârını yüzde 43 artırarak 777 milyon liraya yükseltti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.