Pazartesi 01.09.2014

Avrupa bir Türkiye etmiyor

Japon Bridgestone'un Avrupa'da üretimini artıran ve kâr eden tek tesisi Brisa oldu. İzmit'te, Bridgestone'un Avrupa'daki 6 fabrikası kadar lastik üretimi gerçekleşiyor

Türkiye, Japon lastik devi Bridgestone'un Avrupa'daki gözbebeği haline geldi. Bridgestone'un Avrupa'daki yüzde 100 kendine ait tesisleri zarar ederken, Brisa'nın yıldızı parladı. Lastik devinin Avrupa'da tek kar eden ve büyüyen tesisi, Sabancı Holding ortaklığı Brisa oldu. Toplam 11.5 milyon adetlik kapasitesiyle Türkiye'nin en büyük lastik üreticisi Brisa'nın Genel Müdürü Hakan Bayman, yılın ilk yarısında satış gelirlerinin yüzde 16, net karın ise yüzde 47 arttığını söyledi. İzmit'te Bridgestone'un Avrupa'daki 6 fabrikasının toplamı kadar lastik ürettiklerini kaydeden Bayman, "Avrupa'daki olumlu gelişmeler ve kur esnekliğiyle Lassa satışları yüzde 16 büyüdü. Temmuzda rekor kırdık. Bir önceki yıl 300 bin olan ihracatımız 350 bin adete çıktı. Pazar payımız İtalya'da yüzde 2'ye yükseldi" dedi.
YILDIZI PARLIYOR

2009'dan bu yana ciroyu ve karlılığı 2'ye katladıklarını, pazar yüzde 10 büyürken 2 kat büyüdüklerini ifade eden Bayman, şöyle devam etti: "Operasyonumuz adeta parlıyor. Sadece lastik satmıyoruz, lastik yönetimi yapıyoruz. Ağır ticari filolardaki araçların lastik basınçlarını takip ediyoruz. Bu sayede müşterilerimiz önemli oranda yakıt tasarrufu yapıyor. Hafif ticari araçlar için de lastik yönetimi hizmetine başlayacağız. Konsepti bize ait olan bu hizmeti İngiltere ve Belçika'da uygulayacak.."
Patlamayan lastik üretecek
Brisa, lastik ürün gamını genişletiyor. Şirket, 2015 sonrasında 18 ve üzeri lastiklerin de üretimini yapacak. Brisa'nın bir başka yeniliği ise RFT denilen patlak yol alabilen lastik üretimi. Lüks otomobillerde kullanılan RFT üretimi, yüksek teknoloji gerektiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.