Giriş Tarihi: 2.9.2014 17:29

Jeopolitik riskleri Avrupa ihracatı telafi etti

İstanbul Tüccarlar Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı İlker Önel, jeopolitik risklere rağmen, Avrupa Birliği ülkelerine ihracatın arttığını söyledi.

Türkiye İstatistik Kurumu 'nun (TÜİK) Temmuz 2014 verilerine göre ihracat yüzde 2.6 arttı, ithalalat ise yüzde 13.5 azaldı. Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan İstanbul Tüccarlar Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı İlker Önel, "TİM verilerine göre Ağustos ayında ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,2 artışla 11 milyar 73 milyon dolarak yükselerek yeni bir rekor kırdı. İlk 8 ayda ihracat yüzde 5,3 artışla 104 milyar 617 milyon dolar oldu. Son 12 aylık ihracat ise yüzde 3,5 artışla 157 milyar 107 milyon dolara yükseldi" dedi.
İthatlat rakamları düştü
İthalat rakamlarının düşmesinde kurların 2.15-2.20 seviyesinde olması ve iç talepteki daralma ile birlikte Merkez Bankası sıkılaştırma politikasının etkili olduğuna değinen Önel, "Jeopolitik olarak komşularımızdaki siyasi risklerin artmasına rağmen, durgunlukla boğuşan Avrupa Birliği ülklerine, özellikle de İngiltere ve Almanya'ya ihracatımızın artması sevindirici bir gelişme. Bu bize, ekonomimizin temel taşı olan ihracatçılarımızın yoğun çabası ve alternatif bulma arayışının meyvelerini vermiş olduğunu gösteriyor. Sadece dün açıklanan İngiltere ve Almanya PMI imalat endeksinin 11 ayın en düşük seviyesine gerilemesi, önümüzdeki süreci iyi okumamız gerektiğinin sinyallerini veriyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.