Giriş Tarihi: 8.09.2014 13:29

JTI Türkiye'nin sanayi şirketi Altın IIP aldı

JTI Türkiye’nin Pazarlama şirketinden sonra Sanayi şirketi de Altın IIP aldı.

JTI Türkiye Investors in People (IIP) - İnsana Yatırım Yapan Şirket sertifikasını kazanan ilk tütün ürünleri şirketi. 2004 yılında alınan ilk sertifikanın ardından 2013 yılında Pazarlama şirketi ile Altın IIP sertifikalı 25 şirketten biri oldu. JTI Türkiye, 2014 Haziran ayında ise, Sanayi şirketi ile IIP sertifikasına sahip şirketlerin sadece %6'sında bulunan Altın IIP sertifikasına sahip oldu.
JTI Türkiye İnsan Kaynakları ve İdari İşler Direktörü Ece Süeren Ok; "Pazarlama şirketimizin Altın IIP başarısından sonra Sanayi şirketimizin de, Altın IIP'de JTI genelinde, dünya çapındaki üç üretim şirketinden biri olması ve dünyada Altın sertifika sahibi %6 şirket arasına girmesi onur verici. Çalışanlarımızın gelişimine verdiğimiz önem ve onların faaliyetlerimize katkısını takdir etmemiz, bu ödülü kazanmamıza yardımcı oldu." dedi.
IIP'yi kısaca anlatabilir misiniz?
IIP, "Şirket performansının, insan kaynağının geliştirilmesi yoluyla artırılması için çerçeve sunan, ilk ve tek uluslararası yönetim ve gelişim standardı" olarak tanımlanıyor. Bir kuruluşun "Investors in People" olarak tanınması, "insana yatırım yapmayı taahhüt ettiği" ve aynı zamanda "mükemmeliyet standartlarına önem verdiği" anlamına geliyor. IIP İngiltere merkezli bir uygulama. Öncelikle şirketlerin mevcut durumunu ortaya koyuyor ve belli standarda ulaşmaları ve insan kaynaklarından en üst düzeyde performans elde etmeleri için bir hareket planı sunuyor.
IIP, tüm çalışanların şirket vizyon, misyon ve stratejilerine hakim olmasını ve İK uygulamalarının şirket gelişimine katkı sağlamasını amaçlıyor. Sertifikasyon sürecinde, IIP İngiltere'nin belirlediği bir denetçi, organizasyonel yapıyı inceleyip toplam çalışan sayısının yüzde 6 ilâ 8'i oranında bir görüşme grubu belirliyor. Görüşülecek kişiler farklı görev, kıdem ve lokasyondan seçiliyor. Değerlendirme sürecinde ise IIP yetkilisi bu kişilerle, genel müdürden başlayarak kademe kademe görüşmeler yapıyor.
Değerlendirmede, seçilen kişilerin şirket uygulamalarını aynı şekilde algılayıp algılamadıklarına bakılıyor. Şirketlerin, çalışanlarını şirket hedeflerine ne oranda odaklayabildiklerini ve onlara yaptıkları yatırımı bir anlamda belgeliyor. Investors in People standardı, üç yılı geçmeyen periyodlarda yapılan düzenli denetimlerle yenilenmek zorunda. Aksi takdirde geçerliliğini yitiriyor. Yani bu sertifikayı almak kadar, onu korumak da çok önemli.
JTI Türkiye, Investors in People (İnsana Yatırım Yapan Şirket) sertifikasını Türkiye'de ilk kez alan şirket. 2013 yılında Pazarlama şirketinizle aldığınız Altın IIP'yi şimdi Sanayi şirketiniz için de aldınız. Bu süreçten söz edebilir misiniz?
JTI Tütün Ürünleri Pazarlama A.Ş. Investors in People sertifikasını kazanan ilk tütün ürünleri şirketi. 2004'de aldığımız ilk sertifikadan sonra 2010 yılında, bunu bir adım daha ileri taşıyarak dünya çapında IIP sertifikalı 35.000 kurumdan yalnızca 126'sına verilen "Gümüş Sertifika"yı aldık. Ancak hedefimiz daha büyüktü ve 2013 yılında yapılan değerlendirmeyle, Pazarlama şirketimizle Altın IIP'yi alarak, dünyada Altın IIP sertifikalı 25 şirketten biri oldu. Altın IIP'yi almak için 126 göstergede standardın üzerine çıkmak gerekiyor. JTI Tütün Ürünleri Sanayi A.Ş. ise, 2011 yılında Türkiye'de Bronz IIP'yi alan ilk üretim şirketi olarak yine bir ilke imza atmıştı. Bu sene ise, bir anlamda kendi rekorunu kırarak, Altın IIP'yi almaya hak kazandı. Böylece JTI genelinde Altın IIP Sertifikası alan ilk pazar ve dünya çapındaki yalnızca üç üretim şirketinden biri olduk. Dünyada Altın sertifika sahibi %6lık dilimdeki şirketler arasına katıldık.
JTI'ın bu başarısında etkili olan faktörler sizce neler? JTI İnsan Kaynakları olarak bu sertifikayı kazanmanızda en fazla pay sahibi uygulamalarınız nelerdir?
JTI Türkiye'nin IIP Sertifikası almasında, güçlü planlama, planları hayata geçirebilme ve tüm çalışanlara "JTI Ailesi" atmosferi yaşatabilme yetisinin rolü büyük. Elbette, dağıtım ağına kadar inen etkin eğitim ve geliştirme uygulamaları, net, şeffaf ve güvenilir ödüllendirme sistemimiz ve herkesin stratejik planlamaya aktif katılımını sağlama konusundaki gayretlerimizin payı da yadsınamaz.
"İnsan kaynağı" politikamızın temelini, "JTI'ın kültürüne uygun ve sürdürülebilir büyümesine katkıda bulunacak yetenekleri bünyesine katıp geliştirmek, etkin ve adil ödüllendirme sistemiyle bu kişileri bünyesinde tutmak" oluşturuyor. Ancak şirketimizin hedeflerinin yönetim ile birlikte çalışanlarımız tarafından belirlenmesi, hedeflere olan bağlılık, onları gerçekleştirme konusundaki motivasyon ve hedeflere koşarken hissettiğimiz iş tatmini, bireysel gelişim ve eğitim çalışmalarımızı ön planda tutmak üzere yaptığımız çalışmalar da bir o denli önemli. Başarımızın sürdürülebilir olmasının sebebi de bu.
JTI'da Altın IIP sahibi olmak sizin için ne anlam ifade ediyor? IIP sahibi olmak şirketinize neler kattı?
JTI Türkiye olarak, çalışanlarımıza yatırım yapmak en önemli önceliğimiz. Tüm bu çabaların uluslararası bir İnsan Kaynakları standardı tarafından da belgelenmesi, hepimizi gururlandırıyor. Şirket performansı, kârlılık, ciro ve üretim kalitesi gibi unsurların yanı sıra; yönetim anlayışımızın da uluslararası bir standardı yakalamış olması şirketimizin değerini artırıyor.
IIP, özellikle İnsan Kaynakları profesyonelleri arasında çok iyi tanınan ve değer gören bir model. JTI Türkiye olarak, Türkiye'de IIP'yi başarıyla hayata geçirebilmiş altı şirketten biriyiz. Sanayi şirketimizin aldığı Altın IIP'yi de göz önüne alırsak, dünya çapında önemli bir başarıya imza attığımızı söyleyebiliriz. Önümüzdeki dönemde, IIP anlayışının daha da yaygın hale geleceğini düşünüyorum ki, bu noktada öncü şirketler arasında yer almak, çalışanlarımıza verdiğimiz değer ile öne çıkmak, yeni yetenekleri şirketimize çekme konusunda da bize büyük avantaj sağlıyor.
Şirket performansını, yönetim stratejilerini, çalışanlara sunulan gelişim olanaklarını iyileştirme metotları sunan IIP; şirketlere kârlılık artışı, müşteri memnuniyeti, rekabet gücü, motivasyonu yüksek ve şirketine bağlı ekipler, etkin iç iletişim ortamı ve çalışan bağlılığının artması alanlarında büyük katkı sağlıyor.
JTI Türkiye'nin aldığı başka ödüller ve başarılardan söz edebilir misiniz?

JTI Türkiye, aslında yalnızca İnsan Kaynakları alanında değil; sahip olduğumuz tüm iş birimlerinde pek çok farklı alandaki başarılı projeleriyle, dünya çapında düzeyde "en iyi uygulama" örneklerine imza atıyor. Başarı ve daha iyisini hedefleme konusunda attığımız kararlı adımlar bize daha iyisine ulaşmamız için ilham veriyor.

İnsan Kaynakları uygulamaları açısından "Investor in People" çalışmaları kuşkusuz bunların en değerlilerinden biri. Bu konuda, JTI Türkiye olarak, global JTI'a öncülük ettik ve farklı lokasyonlardaki arkadaşlarımızı cesaretlendirdik. Ayrıca, "Çalışan Bağlılığı" anlamında yakaladığımız başarılar, dağıtım ağımızdaki çalışanların bağlılığı uygulamaları, en iyi uygulamalar arasında kabul ediliyor.
2013 yılında Türkiye'nin En İyi İşverenlerinden (Great Place to Work) biri olduk. Bunların yanı sıra, üzerinde hassasiyetle durduğumuz ve çok değer verdiğimiz, "JTI Türkiye Eğitim Sistematiği" ise uzun yıllardır geliştirdiğimiz ve JTI dünyasında örnek olan bir başka uygulama. Gurur duyduğumuz nokta ise, bunları hep beraber başarmış olmamız.
Bundan sonraki süreçte yeni plan ve projeleriniz var mı? JTI olarak İnsan Kaynakları alanında neler hedefliyorsunuz?
Biz her başarıdan sonra bir sonraki adımı planlayan ve bunları hızlıca harekete geçiren bir ekibiz. Hayallerimiz de hedeflerimiz de büyük. Düzenli olarak yapılan çalışan bağlılığı anketlerinde ve IIP, Great Place to Work gibi kurumların değerlendirmelerinde bizim için önemli ve yönümüzü belirlememize yardımcı olan gelişime açık alanlarımız da ortaya çıkıyor.
Pazarlama ve Sanayi Şirketlerimizde bu noktadaki temel hedefimiz, bir sonraki değerlendirmede de Altın IIP'mize sahip çıkmak olacak. Ayrıca 2013 yılında ilk kez katıldığımız "Great Place to Work – Türkiye'nin En İyi İş Vereni" anketinde belirlediğimiz gelişime açık noktalarda ilerleme kaydettiğimize inandıktan sonra, 2015 yılında Great Place to Work anketine yeniden katılacağız. Sonuç olarak en iyi uygulamalarımızla hem global JTI'da hem de Türkiye'de başarılarıyla ilham veren şirket olmaya devam edeceğiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.