Asansör firmasından açıklama
Geda-Majör Limited Şirketi, Şişli'deki asansör kazasına ilişkin, "Kiracı ile şirketimiz arasındaki sözleşme uyarınca asansörlerin işletilmesi ve güvenli çalışması kiracının sorumluluğundadır. Çalışan personele talep olduğu takdirde eğitim verilmesi ve asansörlerle ilgili şikayet başvurusu yapıldığında arızanın giderilmesinden ise şirketimiz sorumludur" değerlendirmesinde bulundu.
Bazı kimselerce asansörün düşmesine "halat kopması"nın yol açtığı, basında ve sosyal medyada bu yanlış bilginin tartışıldığı ifade edilen açıklamada, şunlara yer verildi:
"İnşaatta kullanılan asansörlerde halat yoktur. Bazı kimselerce düşen asansörün raydan çıktığı bilgisi kamuoyu ile paylaşılmıştır. Asansörlerin çalışma sistemi raylı bir sistem değildir. Dolayısıyla hayatını kaybeden 10 işçi ile bir miktar malzeme taşıyan kabinin raydan çıkması da söz konusu olamaz. Projede kullanılan asansörlerin eski olduğu ve kiracının yüksek bedel ödememek için bu eski asansörleri kiraladığı belirtilmektedir. İnşaatta kullanılan asansörlerin 6'sı da, Almanya'da üretilerek ithal edilmiş ve İstanbul'da montajları yapılarak sıfır teslim edilmiştir. Yine aynı 'kaynaklar'; şantiyedeki 6 asansörden 2'sinin çalıştığı ve diğerlerinin bozuk olduğunu belirtmişlerdir. Bu da doğru değildir, asansörlerin kullanımı ve yoğunluğunu inşaatın ilerleme yönü belirlemektedir.
Şirketimizin asansörlerin işletimi ve denetimi ile ilgili bir sorumluluğu yoktur. Kiracı ile şirketimiz arasındaki sözleşme uyarınca asansörlerin işletilmesi ve güvenli çalışması kiracının sorumluluğundadır. Çalışan personele talep olduğu takdirde eğitim verilmesi ve asansörlerle ilgili şikayet başvurusu yapıldığında arızanın giderilmesinden ise şirketimiz sorumludur. Sözleşmede yer almadığı halde, şantiyede bulundurduğumuz iki teknik görevlimiz, mesai saatinden sonra meydana gelen kaza haberi kendilerine ulaştırıldığı için şantiyeye dönmüşlerdir."
Açıklamada, şirketin Alman ortağı Geda'nın dünyada bu asansörleri (insan ve yük taşımada kullanılan makine) üreten en büyük üç şirketten biri olduğu ve şirketin 80 yılı aşan tarihinde benzeri bir kazanın bulunmadığı aktarılarak, "Asansörlerin çalışması kremier adı verilen bir sistem ve birbirini tamamlayan iki elektrik motoru tarafından sağlanmaktadır. Bu sistemlerin üçü de elektronik değil mekaniktir. Kabine taşıyacağından fazla ağırlık yüklendiğinde ilk önce fren motoru devreye girmekte ve asansörü yavaşlatmaktadır. Asansör hareketine devam ederse, paraşüt fren denilen ikinci sistem devreye girmekte ve asansörü durdurmaktadır" ifadeleri kullanıldı.
Kazanın meydana gelmesine yol açan nedenin bilirkişi raporlarından sonra belirlenebileceği belirtilen açıklamada, "Bu raporlar açıklanana kadar yapılacak bütün açıklama ve yorumların duyulan üzüntüyü artırmanın ötesinde bir yararı olmayacaktır. Bu nedenle kesin bilgiye dayanmayan bu türden açıklamaları yapanların konunun hassasiyetine uygun davranmaları her şeyden önce insani bir görevdir" ifadelerine yer verildi.
EN SON HABERLER
- 1 200 kişilik ilan verdi 7 kişi alabildi! Deprem bölgesinde iş insanları eleman bulamıyor
- 2 200 kişilik ilan verdi 7 kişi alabildi
- 3 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 4 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 5 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 6 İthalat %78 azaldı
- 7 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 8 Yılda 110 milyon liralık gelir 1.300 kişiye istihdam olacak
- 9 Fahiş fiyata 61 milyon TL ceza
- 10 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak