Çarşamba 10.09.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 10.09.2014

AVM'ye 2 milyar € yatıracak

Ece Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Şapkacı, kurdukları 2 milyar euroluk ikinci fonla Türkiye'ye yapacakları AVM yatırımını önemli ölçüde artıracaklarını söyledi

Türkiye'de 12 AVM'si olan Ece Türkiye'nin Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı, Türkiye'nin başı çektiği gelişmekte olan ülkelere 2 milyar euroluk AVM yatırımı yapacaklarını söyledi. Daha önce bir fon daha kurduklarını ancak Türkiye'nin aslan payı aldığı fonun bittiğini dile getiren Şapkacı, "İlk fon da 2 milyar euroluk bir büyüklüğe sahipti ama Türkiye başta olmak üzere yaptığımız yatırımlar ile bu tükendi. Bunun üzerine 2 milyar euroluk bir fon daha kurduk. Bu fonu Avrupa ve doğusu ile Türkiye'nin içinde bulunduğu bir dizi ülkede yapacağımız ağırlıklı AVM yatırımı için kullanacağız" dedi. AVM inşa etmenin yanı sıra eski ama gelişime ve genişlemeye açık, katma değer yaratacak AVM'leri de satın alabileceklerini dile getiren Şapkacı, 2016 yılına kadar 4 AVM daha açacaklarını, bunun yanı sıra mevcut AVM'leri de yeni kurdukları fon aracılığıyla satın alabileceklerini söyledi.

YABANCI YATIRIM PATLAYACAK

Türkiye'deki siyasi belirsizliklerden dolayı yabancı fonların bir süre beklemeyi tercih ettiklerini kaydeden Şapkacı, "Özellikle genel seçimlerden sonra perakende sektörüne yabancı fon akışı patlayacak. Dolayısıyla 2015'te el değiştirecek ya da ortaklık yapısı değişecek pek çok AVM göreceğiz. Yabancı yatırımcıların Türkiye'ye girerek, yerli yatırımcılardan AVM'lerin satın alınması konusunda ciddi talepleri olacağını düşünüyoruz. Çünkü Avrupa'ya baktığınızda belli bir doyum noktasına geldi" diye konuştu.
Ece Türkiye Marmara Park, Maltepe Park, MetroCity, CarrefourSA Bahçepark, Neomarin ve Beylikdüzü Migros, ANKAmall, ACity, Espark, CarrefourSA Karşıyaka ve TerraCity ile Antalya Migros'un yönetimini sürdürüyor. Firma şu anda İstanbul'da Akasya ve Afyon'da Park Afyon AVM projesini yürütüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.