Çarşamba 10.09.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 10.09.2014

Bebek ürünlerinde İkinci el satış 10 kat büyüdü

Türkiye'de ilk kez ikinci el bebek ürünleri satışını hayata geçiren e-bebek'in Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, "İkinci el ürün satışı 3 yılda 10 kat büyüdü. Hammadde kaynakları tükendikçe bu alana ilgi artacak" dedi

İnternet sitesiyle başladığı bebek ürünleri satışını sitenin ismiyle mağazalaştıran e-bebek, mağaza sayısını artırmaya hazırlanıyor. Şu anda 35 olan mağaza sayısını ise yıl sonuna kadar 43'e çıkarmayı planladıklarını, 2020 hedeflerinin ise 120 olduğunu kaydeden e-bebek Genel Müdürü Halil Erdoğmuş, 2016'da yurtdışına açılacaklarını söyledi. E-bebek'in son dönemde en çok öne çıkan uygulaması ikinci el satış. Şu anda İstanbul Çamlıca ve İzmir'deki mağazalarında ikinci el bebek ürünlerini satışa sunan firma, internet sitesinden de ikinci el ürün satışına başlayacak.
Yüzde 40 daha ucuz

Bebeklerin büyümesiyle birlikte evde yer kaplayan eşyaları yeniden ekonomiye kazandırdıklarını dile getiren Erdoğmuş, "Bu kategori 3 yılda 10 kat büyüdü. Özellikle büyükşehirlerdeki ebeveynler ikinci el satışa ilgi gösteriyor. İkinci el satış platformuyla birden fazla bebek aynı ürünle büyüyebiliyor. Ebeveynler hem kullanmadıkları ürünü satıp kazandıkları parayla çocuklarına alışveriş yapıyor hem de başka bir aile o ürünü en az yüzde 40 daha ucuza satın almış oluyor" dedi. Dünyanın hammadde kaynaklarının hızla tükendiğini buna karşın nüfusun arttığını vurgulayan Erdoğmuş, "Dolayısıyla 1. el ürün 10 yıl sonra çok daha pahalı olacak. Bu da ikinci el ürün satışlarını artıracak. Tamirat tekrar gündeme gelecek. İnsanların eski kavramı değişecek" diye konuştu.
Urfa'da bir biberonla üç bebek büyüyor
Mağazalarında en çok bebek bezi sattıklarını ifade eden Erdoğmuş, toplam 4 milyar liralık pazarın 1.2 milyarını bebek bezinin oluşturduğunu söyledi. Bebek oranının en yüksek olduğu Şanlıurfa'da bebek ürünlerinin satışının çok yavaş olduğunu belirten Erdoğmuş, "İstanbul'da bir anne 3 ayda bir biberon değiştiriyor. Halbuki Şanlıurfa'da bir anne bir biberonla üç çocuk büyütüyor" dedi. Diyarbakır'ın ise satışta kendilerini şaşırttığını dile getiren Erdoğmuş, "Mağazamızı açtığımız ilk günde raflarımızda ürün kalmadı" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.