Pazartesi 15.09.2014 00:00

Dev satış tamamlandı

TAV Havalimanları Holding, rakibi Limak Holding’in konsorsiyum liderliğini yaptığı Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki yüzde 40 hissesini aldı.

İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı ihalesi için geçen yıl mayıs ayında kıyasıyla yarışan, Atatürk Havalimanı ile Sabiha Gökçen'in işletmecisi iki gruptan şaşırtıcı haber var. TAV Havalimanları Holding, rakibi Limak Holding'in konsorsiyum liderliğini yaptığı Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki yüzde 40 hissesini satın aldı. Böylece İstanbul'da Atatürk Havalimanı ile birlikte Sabiha Gökçen de TAV'ın işletmeciliğinde hizmet verecek.
Son yıllarda, dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı olarak öne çıkan Sabiha Gökçen'de arka arkaya hisse satışları oldu. 30 Nisan'da Hintli GMR Grubu, yüzde 40 hissesini Malaysia Airports Holdings'e devretti. Aynı dönemdeTAV'ın GMR'ın hisselerini devralmak istediği gündeme gelmiş, ancak konsorsiyum içindeki anlaşma çerçevesinde satın alma önceliği diğer hissedarların olduğu için Hintlilerin hisselerini, Malezyalılar alarak Sabiha Gökçen'deki payını yüzde 60'a çıkarmıştı.

YÖNETİM LİMAK'TAYDI

Ancak havalimanında yönetim, yüzde 40 hissesi olan Limak Holding'deydi. En son hisse satışı yapan havalimanının her şeyinde söz hakkı olan ve Sabiha Gökçen'i bir marka gibi kullanan Limak Holding oldu. Limak-GMR-Malezya Airport Grubu, Sabiha Gökçen'in 20 yıllık işletme hakkı için 1 milyar 932 milyon Euro teklif vererek ihaleyi kazanmış ve 1 Mayıs 2008'de hizmete başlamıştı. Limak, 3. havalimanı ihalesini kazanan grubun içinde de lider olarak yer alıyor.
Kaynak : Ekotrent

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.