Salı 16.09.2014 00:00

Mobil bankacılıkta parmak izi dönemi

Türkiye İş Bankası, mobil bankacılık uygulamasına girişte müşteri şifresi tuşlama ihtiyacını ortadan kaldıran parmak izi tanıma (Touch-ID) teknolojisini Türkiye’de ilk kullanan banka oldu.

İş Bankası, bu teknoloji ile Bankamatiklerdeki biyokimlik uygulamasının ardından, İşCep ile de müşterisini parmağından tanıyabilecek.
Monitise ve SoftTech işbirliği ile geliştirilen, İşCep'e Touch ID ile giriş özelliği sayesinde iOS 8 işletim sistemli ve parmak izi tanıma özelliğine sahip iPhone 5S ve üzeri mobil cihazlardan, İş Bankası mobil bankacılık uygulaması İşCep'e giriş yapmak için müşteri şifresi tuşlamaya gerek kalmıyor. Ekstra bir şifre girme işlemine gerek bırakmayan teknoloji sayesinde güvenlikten taviz verilmeden müşteriye kullanım kolaylığı ve zaman tasarrufu sağlanıyor.
Banka müşterilerinin, sadece bir defaya mahsus olmak üzere aktivasyon işlemini gerçekleştirmesi yeterli oluyor. İşCep üzerinden gerçekleştirilen aktivasyon sırasında müşterinin tarayıcıya okuttuğu parmak izi bilgisi, telefona kayıtlı olan parmak izi bilgisiyle karşılaştırılıp doğrulanarak işlem tamamlanıyor. Aktivasyonunu tamamlayan müşteriler, müşteri şifresini tuşlamak yerine İşCep'e parmağını okutarak hızlı ve kolay bir şekilde giriş yapabiliyor.
İşCep'te parmak izi aktivasyonu ile birlikte "müşteri numaramı hatırla" ve cep anahtar uygulaması için "anahtar kodumu hatırla" seçenekleri de kullanıldığında, İşCep'e girişte müşteri numarası, müşteri şifresi ve tek kullanımlık şifre tuşlamaya gerek kalmadan sadece parmak izi ile giriş yapılabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.