Giriş Tarihi: 16.09.2014

Pazarın en hızlısı Beko

Arçelik'in küresel markası Beko, beyaz eşya sektöründe dünyanın en hızlı büyüyen markaları arasına girdi. İspanya'daki Dünya Basketbol Kupası'nın sponsoru olan marka, Avrupa'nın birçok ülkesinde liderliğe yükseldi

Pazar gecesi, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Holding CEO'su Turgay Durak, Dayanıklı Tüketim Grup Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu'yla birlikte, Holding'in Dış İlişkiler ve Kurumsal İletişim Direktörü Oya Ünlü Kızıl'ın daveti üzerine Madrid Arena'da, FIBA Dünya Basketbol Kupası ABDSırbistan finalini izledik. Maç öncesinde sohbet ettiğimiz Mustafa V. Koç, Turgay Durak ve Levent Çakıroğlu, Beko'nun Dünya Basketbol Şampiyonası'nın Presenting sponsoru (Şampiyonayı dünyaya sunan en büyük sponsor) olduğuna vurgu yaptı. Söze Türkiye'nin 2023 hedeflerine atıfta bulunarak başlayan Mustafa Koç, "Dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme hedefi olan Türkiye, küresel markalar yaratmalı" dedi. Koç, sadece ekonomik değil, politik olarak da küresel oyuncu olabilmenin şartlarını sıraladı: "Öncelikle siyasi inisiyatifleri ekonomik aktörlerle desteklemeliyiz. Ne zaman ki çok sayıda Türk şirketi küresel oyuncu olur, Türkiye de o derece dünyadaki konumunu güçlendirir. Bunu başaran markalarımız artıyor."
PAZAR PAYI ARTIYOR

Arçelik ve Beko'nun bu anlamda ciddi işler yaptığını belirten Koç, Beko'nun dünyanın en hızlı büyüyen beyaz eşya markası olduğuna vurgu yaptı. Koç, "Beko, Avrupa'da son 7 yılda pazar payını en çok artıran beyaz eşya markası" diye konuştu.
İNGİLTERE'DEN SONRA SIRADA FRANSA VAR
Avrupa pazarında güçlü büyümenin devam ettiğini de anlatan Levent Çakıroğlu'nun verdiği bilgilere göre- Beko 2014'ün ilk yarısı itibarıyla buradaki 2'nciliğini sürdürüyor. Çakıroğlu İngiltere pazarında liderliğe yükselen markanın, Polonya ve Fransa'da da solo beyaz eşya pazarında ilk sıraya yerleştiğini ifade etti. Ayrıca şirket, Bosch-Siemens'in anavatanı Almanya'da da 5 yılda pazar payını 2 kat artırmış durumda.
MANHATTAN'A TÜRK MUTFAĞI
Levent Çakıroğlu, Avrupa'dan sonra ABD pazarı için de çalıştıklarını söyledi. Bunun için dikkatli adım attıklarını belirten Çakıroğlu, "Büyük kentlerde kırsalın tersine küçük ürünler tercih edildiğini gördük. ABD'ye büyük şehirlerden giriyoruz. Manhattan'da sigorta şirketi AIG'nin rezidansa çevrilen eski genel merkeziyle anlaştık" dedi.
BARCELONA'YLA HEDEF 3'ÜNCÜLÜK
Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grup Başkanı Levent Çakıroğlu, Arçelik markalarının dünya beyaz eşya sektörünün yüzde 46'sını temsil eden EMEA (Avrupa, Ortadoğu, Afrika) bölgesinin en büyük ikinci beyaz eşya şirketi olduğunu anlattı. (Birinci Bosch- Siemens Grubu) İspanya örneğini veren Çakıroğlu, "Bu ülkedeki ciromuzu 5 yılda 5 kat artırdık. Pazarda 23'üncüyken 6'ncı olduk. Temmuzda imzaladığımız Barcelona sponsorluğu sayesinde 2 yıl içinde 3'üncülüğe ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. Avrupa'nın en güçlü pazarlarında önemli yatırımlar yaptıklarını vurgulayan Çakıroğlu, Almanya pazarına da büyük önem verdiklerinin altını çizdi. Almanya'da da kısa sürede yükseldiklerini anlatan Çakıroğlu, "Son 5 yıla baktığımızda Almanya'nın en hızlı büyüyen beyaz eşya markası Beko oldu" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.