Salı 16.09.2014

TAV, Sabiha Gökçen'e ortak oluyor

TAV Sabiha Gökçen Havalimanı'na ortak olmak için harekete geçti. Limak'ın yüzde 40'lık hissesini 285 milyon euroya almak için sözleşme imzalayan şirket, gerekli onaylar alındıktan sonra Malaysia Airports ile yönetimde eşit paya sahip olacak

3'üncü Havalimanı tamamlandıktan sonra Atatürk Havalimanı'nın kapanacak olması TAV'ı harekete geçirdi. Şirket, bir süredir ilgilendiği Sabiha Gökçen'e ortak olmaya karar verdi. TAV, Sabiha Gökçen Havalimanı'nı işleten ISG ve ağırlama hizmetlerini yürüten LGM'nin yüzde 40'ar hissesini azami 285 milyon euroya Limak'tan almak için sözleşme imzaladı. Gerekli onaylar alındıktan sonra TAV, Sabiha Gökçen'de Malaysia Airports ile ortak olarak havalimanının yönetiminde eşit paya sahip olacak.
İSTANBUL'U BIRAKMAYACAK
"Sürpriz yaptık" diyen TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, yeni havalimanının faaliyete başlamasıyla Atatürk Havalimanı'nın kapanacağını hatırlatarak, şöyle konuştu: "İstanbul'daki operasyonlarımızı 2021 sonrasına taşıma arzumuz bu anlaşmanın yollarını açtı. Limak 3'üncü Havalimanı'na konsantre olmak istiyordu. Bu zamanlamadan da yararlandık. Malaysia Airports eğer ön alım hakkını kullanmaz ise, gerekli onaylar alındıktan sonra Sabiha Gökçen'de işletmeye katkıda bulunacağız."
İKİNCİ TERMİNAL YAPARIZ
Sabiha Gökçen'de ikinci pist yatırımının sürdüğünü, yolcu sayısı artarsa ikinci terminali yapabileceklerini anlatan Şener, "Kârdan önce ülke çıkarlarını düşünüyoruz. Havalimanlarına harcayacak bir sermayemiz var. Bunu Türkiye'de kullanmaktan memnun oluruz" dedi. Malaysia Airport ile daha önce görüştüklerini belirten Şener, ortaklık gerçekleşirse Arap ülkeleri ve Güney Asya'da da işbirliği yapabileceklerini söyledi.
ÖZDEMİR: 3. HAVALİMANI'NA ODAKLANMAK İÇİN SATIYORUZ
Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, "Üçüncü havalimanı ve aktif olduğumuz ana sektörlere konsantre olmak için ISG'deki yüzde 40 hissemizin satışı için anlaştık" dedi.
15.5 MİLYON YOLCUSU VAR
Sabiha Gökçen Havalimanı 2001'de hizmete açıldı. 2007'de yapılan ihaleyle işletmesi 20 yıllığına Limak-GMR-Malaysia Airports konsorsiyumuna devredildi. GMR, bu yıl hisselerini Malaysia Airports'a satarak konsorsiyumdan çıktı. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı bu yılın ilk sekiz ayında, geçtiğimiz yıl aynı döneme göre yüzde 32 artışla 15.5 milyon yolcuya hizmet verdi.
FİYATI BEĞENMEZSEK REDDEDERİZ
Sabiha Gökçen Havalimanı'nın Malezyalı ortağı Khazanah'ın üst düzey bir yetkilisi hisse satışı hakkında SABAH'ın sorularını yanıtladı. Yetkili Limak ile ortaklık anlaşmasında kendilerinin reddetme hakkı olduğunu belirterek, "Henüz kesinleşmiş bir şey yok. Yönetim kurulu karar verecek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.