Giriş Tarihi: 18.09.2014 11:01

Girişimci Bilgi Sistemi faaliyete geçiyor

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, İstanbul'da düzenleyeceği basın toplantısıyla Girişimci Bilgi Sistemi verileriyle Türkiye reel sektörünü değerlendirecek.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre Işık, sistem hakkında son Bakanlar Kurulu toplantısında kabine üyelerine bilgi verdi. Bakan Işık, yarın da İstanbul'da düzenleyeceği basın toplantısıyla Girişimci Bilgi Sisteminde gelinen son noktayla birlikte sistemdeki veriler ışığında Türkiye reel sektörünü ekonomi yazarları ve editörlerine anlatacak. Toplantıda, ekonomi alanındaki son gelişmeler de ele alınacak.
Girişimci Bilgi Sistemi ile 8 farklı kurumun verileri tek bir yerde toplandı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Gelir İdaresi Başkanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, TÜİK, TÜBİTAK, KOSGEB ve Türk Patent Enstitüsü'nün verileri tek havuzda toplandı ve sistemdeki veriler kullanılarak reel sektöre yönelik önemli analiz yapıldı.
Söz konusu 8 farklı kurumun verisini aynı anda çapraz sorgulamaya imkan veren yeteneğe sahip sistem ile sektör, ölçek, bölge ve teknoloji düzeyine göre tarım, sanayi, ulaştırma, bilgi ve iletişim, turizm, eğitim ve sağlık gibi tüm ana sektörlerdeki her bir alt sektör grubuna inilerek değişik analizler yapılabilecek.
Cuma günü yapılacak toplantıda, Girişimci Bilgi Sistemindeki sektörel ve bölgesel veriler ölçek bazında Bakanlık web sitesinde yayımlanacak olan raporlar ile kamuoyuyla paylaşılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.