Cumartesi 20.09.2014

Gelecek kültürel mirasla mümkün

Geleneksel ÜNAK toplantıları bu sene 'Kültürel Mirasın ve Kültürel Bellek Kurumlarının Yönetimi' başlığıyla gerçekleşti. Toplantıya Almanya, Hollanda, İtalya gibi birçok ülkeden akademisyen ve yazar katıldı

Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği'nin (ÜNAK), geleneksel toplantıları bu yıl da büyük ilgi gördü. İstanbul Üniversitesi ve Başbakanlık işbirliğiyle gerçekleştirilen toplantının ana başlığı "Kültürel Mirasın ve Bellek Kurumlarının Yönetimi"ydi. Toplantılara Almanya, Hollanda, İtalya, Yunanistan başta olmak üzere birçok ülkeden 150 kişi katıldı. Toplam 500 akademisyen, yazar ve entelektüelin takip ettiği kongre süresince kültürel bellek kurumları, kültürel mirasın yönetimi, medya ilişkileri, gibi konular ele alındı. Altı davetlinin konuşma yaptığı toplantılarda 107 bildiri, 34 poster sunumu ve 1 çalıştay gerçekleştirildi. Toplantıda Sabah Gazetesi Yazarı ve Ekonomi Müdürü Dr. Şeref Oğuz 'Kendi Kültür Hazinesinin Dilencisi Olmak' isimli bir konuşma yaptı. Oğuz, Türkiye'nin üzerinde oturduğu kültürel miras ve eşsiz coğrafyanın sunduğu doğal kaynaklar içinde, kaybettiklerini bularak ilerlediğini vurgulayarak, "2023 hedeflerine koşan Türkiye'nin kültürel mirasını sahiplenmesi, eskiyi hatırlamaktan ziyade, onu yeniden oluşturma gayretiyle yürüyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.