Cumartesi 27.09.2014

İhracatta Afrika açılımı

Türk ihracatçısı Afrika'ya çıkarma yapıyor. Kamerun'da Türk Ürünleri Fuarı açılırken, Gana, Angola ve Ekvator Ginesi'nde de organizasyonlar düzenlenecek

İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından Kamerun'da ilk defa düzenlenen Kamerun 1'inci Türk Ürünleri Fuarı, Turcam Hall'de açıldı. Kamerun halkı Türk ürünlerine büyük ilgi gösterirken, fuar birçok Kamerunlu bakan ve üst düzey yöneticiyi ağırladı. 40'ın üzerinde Türk firmasının katıldığı fuar, bugün sona erecek. Afrika'nın giderek artan nüfusu ve tüketim harcamaları, dünyada birçok ülkenin iştahını kabartıyor. Birçok ülkeye göre daha hızlı hareket eden Türkiye'nin 2008'de yaşanan global krizden çok etkilenmemesinin başlıca nedeni Afrika ülkelerine yapılan ihracat oldu. Türkiye'nin 2007'de 5.9 milyar dolar olan ihracatı, 2011'de 10.3 milyar dolara yükseldi.
KAZAN-KAZAN

Orta ve Doğu Afrika pazarına giriş kapısı niteliğinde olan Kamerun, Türk yapımı bir fuar merkezi olan Turcam Hall'de düzenlenen Kamerun 1. Türk Ürünleri Fuarı ile Türk ihracatçısının yeni kalesi oldu. Ekonomi Bakanlığı ve İTO tarafından düzenlenen fuarda 40'ın üzerinde Türk şirketi ürünleri ve hizmetleriyle Afrika pazarında görücüye çıktı. Fuarın açılışına Ekonomi Bakan Yardımcısı Adnan Yıldırım, Kamerun Yaounde Büyükelçisi Ömer Faruk Doğan, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkan Yardımcısı Dursun Topçu, Kamerun Ticaret Bakanı Luc Magloire Mbarga Atangana, Kamerun Kamu İşleri Bakanı Patrice Amba Salla ve çok sayıda üst düzey yönetici katıldı. Büyükelçi Ömer Faruk Doğan, fuarın 'Kazan Kazan' sloganı ile büyük iş hacmine ulaşılması açısından önemli bir adım olduğunu kaydetti.
AFRİKA ÖNEMLİ PAZAR
İTO Başkan Vekili Dursun Topçu yaptığı konuşmada ülkeler arasındaki ticaret hacminin son 3-4 yıllık süre içinde 150 milyon dolar seviyelerinde gerçekleştiğini söyledi. Topçu 1. Türk Ürünleri Fuarı'nı Türk iş dünyası çok önemsediklerini kaydederek, "Afrika açılımına çok büyük önem veriyoruz. Önümüzdeki yıllarda Gana, Angola ve Ekvator Ginesi'nde de organizasyonlar yapmayı planlıyoruz" dedi.
İKİ KÜLTÜR KAYNAŞTI
Kamerunlular fuar kapsamında sergilenen Türk Halk Dansları'na büyük ilgi gösterdiler ve eşlik ettiler.
İLİŞKİLER GELİŞTİRİLDİ
İTO ve Ekonomi Bakanlığı'nın heyeti Kamerun'da resmi temaslarda bulundu. İlk olarak Kamerun Ticaret Bakanı Luc Magloire Mbarga Atangana ile bir toplantı gerçekleştiren heyet, Dışişleri Bakan Yardımcısı Adoum Gargoum, Ekonomi ve Planlama Bakanı Emmanuel Nganou Djoumessi'yi de ziyaret etti. Bakanlıklarda yapılan toplantılarda, Kamerun'da uzun süredir ticaret yapan Türk işadamlarının da katılımıyla, iki ülke arasındaki ticari ilişkileri geliştirmeye yönelik adımlar atıldı.
EN HIZLI BÜYÜYEN ALTI ÜLKE AFRİKA'DA
Dünyanın en hızlı büyüyen 10 ekonomisinden 6'sı Afrika'da. Tüm gelişmeler arasında Orta Afrika ülkeleri arasında stratejik bir konumu bulunan, kayda değer yeraltı ve üstü kaynaklarına sahip olan, tarıma dayalı ekonomik yapısıyla Kamerun öne çıkıyor. 2035 yılında bölgenin önde gelenleri arasında olmayı hedefleyen Kamerun'da bu amaçla çok sayıda altyapı projesinin gerçekleştirilmesi için hazırlıklar yapılıyor.
KAMERUN'DA NÜFUS GENÇ
Kamerun özellikle yüzde 65'in üzerine çıkan genç nüfusu ile önemli bir insan kaynağı oluşturuyor. Eğitim oranı diğer Orta Afrika ülkelerine göre yüksek olan ülkede, iş gücü maliyetlerinin düşük olması da işbirliği ve yatırımlar açısından önemli bir potansiyel arz ediyor. Ortalama 150-200 dolar aylık ücret ile eğitilmesi kaydıyla kalifiye işçi bulunması mümkün görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.