Gücümüzü keşfettik
Türkiye'yi ihracatta 2023 hedeflerine "Gücü Keşfet" sloganı taşıyacak. Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Bu, küresel iddiaları ve hedefleri olan Türkiye'nin sloganıdır" dedi
POTANSİYEL YERİNE GÜÇ
Bu yeni logo ve sloganı, yeni ve güçlü, küresel iddialarıyla hedefleri olan Türkiye'nin özgüven simgesi olarak görüdüğünü söyleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Discover the potential" cümlesini İngilizce'den Türkçe'ye çevirirken "Potansiyel" yerine "Güç" sözcüğünün kullanımının daha uygun olacağı görüşünde olduğunu ifade etti. Erdoğan, "Yani 'Gücü keşfet.' İnşallah bugünden itibaren tüm dünyada Türkiye'yi ve ürünlerini bu logoyla ve 'Gücü keşfet' sloganıyla tanıtıyor olacağız" diye konuştu. Türkiye'nin dünyaca tanınan markalarının itibar ve güvene sahip olduğunu anlatan Erdoğan, "Bu logo ve sloganla inanıyorum ki ürünlerimizin gücüne güç katılmış, itibarına itibar katılmış, güvenine de güven katılmış olacaktır" dedi.
TÜRKİYE BİR MARKA
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise "Discover the Potential, bir marka değildir. Marka olan Türkiye'nin kendisidir" dedi. Bunun aynı zamanda dünyaya yapılmış bir teklif olduğunu ifade eden Büyükekşi, şöyle konuştu: "Türkiye'nin duyan kulaklara, mühürlenmemiş kalplere anlatacak çok hikâyesi var. Bu logoyla tüm dünyaya 'gel bu potansiyeli keşfet' teklifi yapıyoruz. Keşfet ve kendine değer kat, kendini tamamla, kendini keşfetmiş ol, zenginleş. Keşfet ki hepimiz kazanalım, insan medeniyeti zenginleşsin. Keşfet ki hep birlikte mutlu olalım' diyoruz."
ERDOĞAN KATKI VERDİ
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın logoda katkısı olduğu bilgisini verdi. Türkiye'nin ihracat odaklı büyüme modelini sürdüreceğini belirten Zeybekci, "Amacımız, kültür coğrafyamızdaki ülkelerle ticari ve ekonomik ilişkilerimiz esas alınarak kazankazan ilkesi temelinde yakın, güçlü ve kalıcı bağlar kurmaktır" diye konuştu. Zeybekci, bundan sonra ihracatta kullanılacak yeni sloganın ihracat odaklı büyüme stratejisine büyük katkı sunacağını belirtti.
İşadamlarına
İPHONE 6 ÖRNEĞİNİ VERDİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Yeni markalar geliştirin" diye seslendiği işadamlarına iPhone çılgınlığını örnek gösterdi. Erdoğan, "Geçtiğimiz hafta BM Genel Kurulu'na gittik. 5. Cadde'de Apple mağazası var, 24 saat açık. İnsanlar telefonun yeni modelini alabilmek için saatlerce kuyrukta bekliyor. Bu marka her yıl aralarında büyük farklılıklar olmayan yeni model çıkarıyor. Markanın sahip olduğu güç, tanınmışlık sayesinde bu uzun kuyrukları oluşturabiliyorlar. Aslında satılan telefon değil, o telefonun markası. ABD ekonomisine baktığınızda ekonomiyi ayakta tutan gücün bu ve buna benzer markalar olduğunu görüyorsunuz. Japonya, Kore, Almanya, İngiltere aynı şekilde" diye konuştu
DAHA FAZLA MARKA İÇİN ÇALIŞMALIYIZ
Dünya pazarlarında yer bulan markalarımızla gurur duyduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, bunları artık sayıca yetersiz gördüklerini belirtti. Erdoğan, şöyle devam etti: "Türkiye ekonomisi artık marka meselesi ve ihtiyacına dayanmıştır. Avrupa'da güçlü markalarımız var ama bunu dünyaya da yaymamız gerekiyor. Bunlar bir elin parmakları kadar ama bu yetmez. Bizim ufukları zorlayan potansiyelimizle denk düşecek yeni markalar üretmemiz lazım. Bunu da yapacağımıza inanıyorum. Artık enerjimizin önemli bir kısmını marka konusuna ayırmamız gerekiyor. Bu heyet, yeni markalar üretecek güce ve potansiyele ziyadesiyle sahiptir."
EN SON HABERLER
- 1 Dev kruvaziyer Bodrum’a 283 yolcuyla geldi
- 2 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 5 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 6 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak
- 7 Bakan Bayraktar Cezayirli mevkidaşı Arkab ile telefonda görüştü
- 8 SON DAKİKA: Erken davran ikramiye ödemesini kaçırma: O tarihe ve saate dikkat! Kimler alabiliyor?
- 9 Merkez Bankası Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu yayınlandı
- 10 İnşaat malzemesi sanayi üretimi arttı