Giriş Tarihi: 29.09.2014

'Herkes İçin İnternet' dünyaya örnek oldu

TTNET'in kalkınma hedefiyle yola çıktığı 'Herkes İçin İnternet' projesi New York'ta dünyaya anlatıldı. Çalışmayla 30 bin kişiye internet eğitimi verilecek

İnterneti ülkenin her köşesine götürererek toplumsal kalkınmaya destek vermek amacıyla yola çıkan 'Herkes İçin İnternet' projesi, Birleşmiş Milletler (BM) tarafından 2014'ün en iyi 20 uygulaması arasına girdi. Bu listeye giren ilk Türk şirketi olarak TTNET, birkaç ayaktan oluşan örnek projenin detaylarını paylaşmak üzere Business Call to Action (BCtA) tarafından New York'ta düzenlenen Annual Forum'a davet edildi. Forumda 15 projeyle birlikte 'Herkes İçin İnternet'i de anlatan TTNET Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı N. Mert Başar, dünyaca tanınmış şirketlerin üst düzey yöneticilerine Türkiye'de internetin yayılma hızını ve bunun ekonomiye etkileri hakkında bilgi verdi. Bir iş modelinin BCtA tarafından örnek gösterilmesi için hem uygulandığı ülkeye ekonomik ve sosyal kalkınma faydası, hem de başarılı bir ticari iş modeli olması gerekiyor.
HEDEF ONLINE NÜFUS

Başar, projeye başlarken, kalkınmada öncelikli bölgelerde internet kullanımının önündeki engelleri anlamaya çalıştıklarını belirterek, tüm ihtiyaçlara yanıt verecek bir anlayışla hareket ettiklerini söyledi. Başar, "Bu bölgelerde internete erişimi artırmak için özel bir iş modeli geliştirdik. Online eğitim platformumuz Vitamin'i de ücretsiz olarak kullanıma açarak bu iş modeline dâhil ettik. Böylelikle hem dar gelirli hem de interneti bilmeyen kişilere ulaştık" dedi.
İLK TÜRK ŞİRKETİ TTNET
BusIness Call to Action Direktörü Sahba Sobhani de 2013'te BCtA ağına Türkiye'den katılan ilk şirket olan TTNE T'in, bir yıl boyunca projesini başarıyla yönettiğini ve yeni üyelere örnek bir iş modeline imza attığını vurguladı. Sobhani, "Bu iş modelinin Türkiye'nin dezavantajlı bölgelerinde eğitim kalitesini ve internet erişimini artırabilecek yeni fırsatları teşvik edeceği ve diğer şirketler için de örnek olacağı kanaatindeyiz" diye konuştu.
PROJEYLE 250 BİN KİŞİ İNTERNETE ERİŞİYOR
Kalkınmada öncelikli illerde yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Başar, "Çalışmalarla, düşük gelirli aileler başta olmak üzere 250 bin kişi internet kullanmaya başladı" dedi. Başar, "Projemizin bir hedefi de, kalkınmada öncelikli illerde internet okuryazarlığını artırmaktı. Dolayısıyla, bir diğer projemiz olan 'İnternetle Hayat Kolay' sosyal sorumluluk projemiz ile de, 'Herkes İçin İnternet' projemize destek sunduk ve 5 bin kişiye internet eğitimi verdik. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği işbirliği ile 'İnternetle Hayat Kolay' projesini başlattık" diye konuştu.
30 BİN KİŞİYE İNTERNET DERSİ
"İnternetle Hayat Kolay" projesi ile ilgili olarak Mert Başar, "3 yılda kalkınmada öncelikli 20 ilde, daha önce internetin sunduğu olanaklardan faydalanmamış 35 yaş üstü, çoğu kadın yaklaşık 30 bin kişiye internet öğretmeyi hedefliyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.