Giriş Tarihi: 30.9.2014

Mermerimize heykeltıraş robot

Mermer ve doğaltaş sektöründe katma değer hareketi başladı. Mermeri heykeltıraş gibi işleyen yerli makineler, sektöre güç katarken, ihracatçılar ise yeni nesil pazarlama atağı başlattı. Hedefte dünyanın önde gelen mimarlık ofisleriyle çalışmak var

Türkiye ekonomisi mermer ve doğaltaş sektöründe katma değerli ürünler elde edebilmek için çok boyutlu projeler hayata geçiriyor. Özellikle madenlerin işlenmesine yönelik atılan atımlar Ar-Ge desteklerinin de etkisiyle meyvelerini vermeye başladı. Adeta resim yapar gibi mermeri işleyen yerli makineler, hem iç tüketimde hem de ihracatta büyük rol üstlenmeye başladı. Pazarlama atağıyla ilgili olarak da birçok çalışmanın startı verildi. İhracatçı birliklerinin de katkısıyla dünyaca ünlü tasarımcılar Türk firmaları tarafından transfer edilmeye başlandı. Başarılar yurtdışı fuarlarda da dikkat çekmeye başladı. İtalya'nın Verona şehrinde düzenlenen Uluslararası Marmomacc Taş, Tasarım ve Teknoloji Fuarı'na İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) milli katılım gösterdi. Fuarda konuşan İMİB Başkanı Ali Kahyaoğlu, 2002'de 350 milyon dolar olan doğaltaş ihracatın, 2013'te 2.2 milyar dolara yükseldiklerini söyledi.

YENİ HEDEF ABD

Amerika'daki toparlanmanın kendilerine artı yansıması olacağını ifade eden Kahyaoğlu, "Oradan da çok umutluyuz. Amerika'daki fuarı ikiye katladık. Yine yetmedi. Çünkü talep var, ihracat artıyor. İlk 8 ayda Amerika'ya satışlarda yüzde 11 artış var. Bu daha da artacaktır" şeklinde konuştu.
SEKTÖRLER ARASI İŞBİRLİĞİ VAR
Fuarda Türk makine sektörünün madencilere gerçekleştirdiği işbirliği de dikkat çekti. Heykeltraş robotu geliştiren Mavijet firmasının Genel Müdürü Mustafa Özkan "Hedefimiz dünya pazarı" dedi.
İNOVASYON TURU
10 bin KOBİ'den güç birliği buluşması
10 bini aşan üyesiyle Türkiye'nin en büyük iş örgütleri arasında gelen TÜGİK, üyeleri arasındaki ticareti geliştirmek üzere dev bir organizasyon hazırlanıyor. Ortak üretimden, ortak pazarlama ve ticarete kadar birçok alanı kapsayan buluşmaya inovasyon ve Ar-Ge konusunda dünyaca ünlü uzman isimler de katılacak. 11-14 Aralık tarihlerinde Antalya'da gerçekleşecek zirvenin ana hedefinin üyeler arasındak ticari ağları örmek ve güçlendirmek olduğunu söyleyen TÜGİK YİK Başkanı Erhan Özmen, "Türkiye'nin en büyük işadamı buluşma platformu olan TÜGİK İş Zirvesi gerek katılımcı kalitesi gerekse işbirliği sağlamada eşsiz bir örnek teşkil ediyor" dedi.
Kervansaray'dan Doğu atağı
35 yıldır Türkiye'de 7 oteliyle turizm sektörünün her alanında faaliyet gösteren Kervansaray Otelleri, yeni yatırımlarla büyüyecek. "Hayatın İçindeki Tüm Renkler" sloganı ile öne çıkan Kervansaray Otelleri, İstanbul başta olmak üzere Türkiye'de Anadolu'da yurt dışında da Batı Avrupa, Türkmenistan, Kazakistan ve Ortadoğu'da otel satın almak için arayışa girdi. Kervansaray Otelleri Genel Koordinatörü Şahin Seval, Eskişehir'de bir otel satın almak üzere anlaştıklarını, Gaziantep'te yeni otel satın almak için görüşme halinde olduklarını, Afyon ve Mardin'de de arayışlarının olduğunu açıkladı.
ÜNLÜ MİMARLAR DEVREDE
Türk mermer sektörünü dünyaya tanıtmak istediklerini kaydeden İMİB Başkanı Ali Kahyaoğlu, "Dünyanın önde gelen mimarlık ofislerine seçtiğimiz taşları sokmaya çalışacağız. İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Rüstem Çetinkaya bununla ilgili çalışmaları yürütecek. Tüm taşlarımızı değil de, seçtiğimiz özel ürünleri tanıtacağız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.