Çarşamba 01.10.2014

Mobil bankacılık interneti geçiyor

Bankalarda mobil işlemlerin payı hızla artıyor. Tüm işlemlerin yüzde 91'inin alternatif kanallardan yapıldığı Akbank'ta mobil bankacılık, interneti geçti

Bankalarda mobil işlemler interneti de geride bırakmaya başladı. Tüm işlemlerin yüzde 91'inin artık internet ve mobil gibi kanallar üzerinden yapıldığını söyleyen Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, "2015'te mobil bankacılığı kullanan müşteri adedimizin interneti kullanan müşterilerimizi geçmesini bekliyoruz. Bu kanalların kullanıcı profile de değişiyor. Artık 18-20 yaşındaki bir gençler de 60 yaşındaki müşterimiz de interneti kullanıyor" dedi. Mobil bankacılığı en çok kullanan ve en hızlı uyum sağlayanların ise askerler ve öğretmenler olduğunu anlatan Oğuz, "Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) mensupları vakitlerinin kısıtlı olması nedeniyle şubeye gitmek yerine işlemlerini mobil kanallardan yapıyor. Öğretmenler de çok titiz ve harcamasına dikkat ettiği için şube dışı kanalları tercih ediyor. Doğu ve Güneydoğu Anadolu önde gidiyor" diye konuştu.
ATM YERİNE ITM GELİYOR
ATM'lerin de önümüzdeki dönemde değişimden geçeceğini söyleyen Orkun Atay, şu bilgileri verdi: "Şube ile ATM arasında bir uygulama olarak kabul edilen ITM'ler (Interactive Teller Machine) var. Bu cihazlar çağrı merkezindeki elemanlara bağlı ve görüntülü olarak tüm bankacılık işlemleri yapılabiliyor. Pilot olarak büyük AVM'lerde deneyeceğiz."
HER YIL 100 MİLY ON $
Akbank'ın her yıl yaklaşık 100 milyon dolar teknoloji yatırımı yaptığını hatırlatan Orkun Oğuz, dijital bankacılıktaki gelişimi anlatırken cep telefonunu hayatının ayrılmaz bir parçası haline getiren 25 yaş altı nüfusa dikkat çekti. Oğuz, "Dünyada 'digital native' denilen kesimde yapılan araştırmalar 25 yaş altı ve 5 seneden fazla bir senedir dijital dünyayı kullanan kesimin yüzde 80'inin telefonuyla uyuduğunu ve uyanır uyanmaz da telefonuna baktığını ortaya koyuyor. Türkiye'de ise bu rakamlar daha yüksek olabilir. Çünkü Türkiye'de internet kullananların sosyal medyayı kullanma oranı daha yüksek. Gençlerin yüzde 97'si mesajlarını tuvalette bile kontrol ediyor. Bu profil ekonominin ana aktörü haline geldiği zaman hem tüketim hem de birikim anlamında başta bankacılık olmak üzere tüm sektörlerde çok önemli bir değişim olacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.