Pazartesi 06.10.2014

2020'den sonra cıva yok

Birleşmiş Milletler toplantısında Türkiye'nin de imza attığı sözleşmeyle sanayi ve imalat sektöründe cıva kullanımı bitecek. Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, "Sözleşme, 2020'ye geçiş süreci tanıyor. Bu tarihten sonra çevreye zararlı cıva hiçbir yerde kullanılmayacak" dedi. Parlamentoda bazı gazeteciler ile sohbet eden Güllüce, cıvanın yeraltı sularına karışıp insan sağlığına zarar verdiğini belirterek, şöyle konuştu: "Cıvanın yerini 2020'den sonra başka kimyasal maddeler alacak. Bu maddeler doğaya zarar vermeyenlerden seçilecek."Türkiye'nin çevre konusunda AB normlarını yakaladığı, bu konuda son derece iyi olduğunu ifade eden Güllüce, "Ülkemize bu konuda güveniyoruz. Hatta ozon tabakasını delen maddelerin kullanılmaması konusunda BM ödül verdi Türkiye'ye" dedi. Aralık ayında Peru'da "iklimlendirme" toplantıları yapılacağına da dikkat çeken Güllüce, "Burada iklimlendirmeyle ilgili önemli kararların alınması bekleniyor. Dünyayı fazla kirletenlerin daha fazla katkıda bulunmasını isteyeceğiz. Herkesin kirlettiği kadar yükümlülük altına girmesini önereceğiz" diye konuştu.
İTHALAT VE İHRACATI DA YASAK
Cıva kullanılan, salınan ya da yayılan ürünler, prosesler ve endüstriler ve bunların cıva içeren atıkları için bazı kontrol ve azaltım tedbirleri alınacak. Sözleşmeye taraf olan ülkelerde, 2020'ye kadar bazı cıva içeren ürünlerin üretim, ithalat ve ihracatı yasaklanacak. Bunlara ilişkin atıklar da bertaraf edilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.