Giriş Tarihi: 8.10.2014 15:45

AB, Türk finans sektörünü övdü

AB Komisyonu'nun yayımladığı Türkiye'nin 2014 İlerleme Raporu'nda, finans sektörünün iyi bir performans sergileyip, direnç göstermeye devam ettiği vurgulandı.

Raporun "Ekonomik Kriter" başlığında, bankacılık sektörünün yeterli bir karlılık performansı sergilediği, 2013'te net karın yüzde 5,1 arttığına dikkat çekildi. 2014 yılının ilk 7 ayında ise bankacılık sektörünün karlılığının bir önceki yıla oranla yüzde 12,4 azaldığı, sektörün sermaye yeterlilik oranının bu yılın mayıs ayında yüzde 16,3'e yükseldiği belirtilerek, "Bu oran regülasyonun hedeflediği yüzde 12 seviyesinin üzerindedir" ifadeleri kullanıldı.
Raporda, "Türkiye'nin 2001 yılından beri devam eden güçlü büyüme performansı ekonomik temellerin ilerlediğini ve şoklara karşı direncin arttığını gösteriyor. Buna rağmen geniş yapısal cari açık ve göreceli olarak yüksek enflasyon ekonomideki dikkate değer dengesizliklerin varlığına işaret ediyor" ifadesine yer verildi.
Raporda, şunlar kaydedildi:
"Sermaye yeterliliği konusunda BASEL II kriterleri hesaplamaları 2012 yılının haziran ayından beri uygulanmaya devam ediliyor ve BASEL III için gerekli, uygulaması için gerekli yasaların neredeyse tamamı 2013 yılında tamamlandı. Türkiye'de takipteki kredilerin toplam bankacılık kriterleri içerisindeki payı geniş çapta istikrarlı seyrederek yüzde 3'ün altında yer aldı. Toplamda finans sektörü iyi bir performans sergiledi ve direnç göstermeye devam etti. Türkiye'nin piyasa mekanizmasının işlevselliği uygun olmaya devam ediyor. Fakat Türkiye'nin makro ekonomik dengesizlikleri azaltarak, uzun vadeli büyüme potansiyelini gerçekleştirme doğrultusunda adımlar atması gerekiyor."
İlerleme Raporu'nda Türkiye'nin mevcut iyimser senaryoya karşın dış açığının göreceli olarak yüksek olmasının Türkiye'yi sermaye akışındaki dönüşlerden kaynaklanabilecek kırılganlıklara maruz bırakabileceği vurgusu yapılarak, "ekonomi politikasının yapılma sürecinin bazı içsel politik gerilimlerden etkilendiği, ekonomik şartların nispeten zayıfladığı" ifade edildi.
Ekonomik büyümenin 2001'den bu yana ortalama büyümenin altında olduğu belirtilen raporda, geçen yıldan bu yana ekonomik büyümenin göreceli olarak ılımlı seyrederken, son dönemdeki ekonomik büyümenin artan net ihracata dayandığı vurgulandı.
Türkiye'nin cari açık oranını bu yılın ilk yarısında azalttığına işaret edilen raporda, "Devam eden geniş cari açık Türk Lirası'nı 2013 yılının mayıs ayı ve bu yılın ocak ayı arasındaki dönemde görüldüğü gibi yatırımcı güveninin ani şekilde kaybolmasından kaynaklanabilecek durumlara karşı hassasiyete maruz bırakmaktadır" denildi.
Türkiye'de istihdam oranının ise yeterli seviyede artış gösterdiğinin altı çizilen raporda, yine de iş gücünde kaydedilen artışın etkin bir şekilde absorbe edilemediğini öne sürüldü.
Türkiye'deki enflasyon oranına da değinilen raporda, "Toplamda enflasyon dikkate değer şekilde artış kaydetti ve şu anda Merkez Bankası'nın hedefinden sapıyor. Merkez Bankası tarafından hedefin tutturulması için öncelikli olarak fiyat istikrarına ilişkin net bir odaklanma gerekmektedir" ifadeleri kullanıldı.
Kamu borcunun korunabildiğini belirten AB Komisyonu, mali çerçevenin şeffaflığı konusunda ise ilerleme kaydedilmediğini kaydetti.
Raporda, "Türkiye özelleştirmelerini hızlandırdı, fakat fiyat liberalizasyonu konusunda hükümetin bazı kilit sektörlerde fiyat belirleme mekanizmasına müdahil olmasının devam etmesi sebebiyle ilerleme kaydedilmedi" ifadesine yer verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.