Cumartesi 11.10.2014

Saatin altın çocuğu İsviçre'den marka alacak

Tahtakale piyasasında yetişen Saat&Saat'in patronu Ramazan Kaya, İsviçreli ünlü bir markayı satın almak için teklif verdi. Kaya, "Flörtümüz sürüyor. Cevap bekliyoruz" dedi

Tahtakale piyasasında yetişen Saat&Saat'in patronu Ramazan Kaya, kısa sürede gösterdiği hızlı büyümeyle dikkat çekiyor. 20 yıl önce adım attığı sektörde dev markaların gözdesi olmayı başaran Kaya, başarısını uluslararası arenaya taşımak için gün sayıyor. Performansıyla Fossil, Guess, Armani, Versace, Salvatore Ferragamo, TAG Heuer gibi dünyaca ünlü birçok markanın gözdesi olmayı başaran Kaya, saat sektörünün anavatanı İsviçre'den marka almak için kolları sıvadı. Halen distribütörlüğünü yaptığı bir markaya teklif verdiklerini söyleyen Kaya, "Bekliyoruz, inşallah bu firmayı bünyemize katarak sektörün önemli bir oyuncusu olacağız" dedi.
Bünyenizde kaç marka var?
28 marka var, takılarla birlikte bu sayı artıyor. Her markamız diğeriyle yarışıyor. Biz doğru ürünü, en doğru fiyata satmayı hedefliyoruz. Geçen yıl amiral gemimiz Fossil olmuştu. Bu yıl da TAG Heuer, Fossil, Armani, Guess kafa kafaya gidiyor. Yıl sonunda biri burun farkıyla öne geçer. Markalarımızın hepsi lokomotiftir, bizde vagon yok.
Bünyenize yeni markalar katılacak mı?
Sürekli işbirliği mailleri alıyoruz. Her firma bizimle çalışmak istiyor. Başarımız diğer ülkelere örnek gösteriliyor. Fossil Grubu distribütörler toplantısında başarı hikâyemizi paylaşmak için bize bir oda tahsis etti.
Marka satın almayı düşünüyor musunuz?
Şu anda İsviçreli bir dünya markasıyla flört halindeyiz. Nasıl sonuçlanacağını bilemiyorum ama görüşmeler sürüyor. Gizlilik anlaşması gereği ismini söylemem mümkün değil. Onlar verdiğimiz teklifi görüşüyor. Biz kendileriyle ilgilendiğimizi söyledik. Cevap bekliyoruz.
Gözünüzün olduğu bir marka mıydı?
Evet, zaten satışını yaptığımız güzel ve ciddi bir marka...
Yurtiçi satın alma olacak mı?
İki yıl önce Türkiye'nin 2'nci büyük saat firması TAG Heuer'in distribütörü LPI'yi alarak gücümüze güç kattık. Geçen yıl Ankara merkezli Uğur Saat'i, bu yıl da Özgür Saat'i satın aldık. Yeni satın almalara açığız.
İRAN'DA MAĞAZA AÇABİLİRİZ
Keyif için alınan bir malzeme satıyorsunuz, satışlarınız ekonomik gidişatla paralel mi?

Saat sonuçta zaruri bir ihtiyaç malzemesi değil, lüks tüketim olarak tanımlanıyor. Ancak ekonomik gidişat çok kötüyse bundan etkileniyoruz. Bu yıl bizim için gayet iyi bir yıl oldu. 225 milyon TL'lik ciro hedefimize ulaşacağız.
Türkiye'de yaşanan toplumsal olaylar satışlarınıza nasıl yansıdı?
Birkaç gündür Doğu ve Güneydoğu'daki bazı mağazalarımızı olaylar nedeniyle kapatıyoruz. Bunların geçici olduğuna inanıyoruz. Son günlerde satışlarımızda bir miktar düşüş var. Diğer bölgeler Doğu ve Güneydoğu'daki satışlarımızı kompanse ediyor. Normal koşullarda bölgede satışlarımız gayet iyiydi. Çözüm sürecinin etkisiyle sağlanan huzur ortamında, insanlar daha kolay harcamaya başladı.
Kaç mağazanız var?
170 noktada varız. 50 tanesi corner, 15'i ise AVM'lerdeki kiosk. Asıl işimiz toptancılık. 400 aktif müşterimiz var.
İnternet satış performansınız nasıl?
Açık ara önde. En fazla ciro yapan mağazamızın iki katı satış yapıyor. Online satışların yüzde 44'ünü İstanbul'a yapıyoruz. Burada en çok tercih edilen markamız ise Guess.
Yurtdışına açılmayı düşünüyor musunuz?
İran ve Kuzey Irak'ı çok düşündük ama olmadı. Özellikle İran pazarı bizim sektörümüz için çok büyük potansiyel taşıyor. Çünkü alım gücü çok yüksek. O pazarla ilgili planlarımızı rafa kaldırmadık.
TARZA UYAN ÜRÜNLER MODA
Bu yıl hangi saatler moda?

Aslında her yıl moda değişiyor. Son zamanlarda rose gold dediğimiz büyük kasa saatler moda. Silikon kayışlar ve iki renk saatlere de büyük ilgi var. Moda markaları, o yılın trendlerini bire bir saatlerde uyguluyor. Eskiden "Bunu torunlarınıza bırakabilirsiniz" diye satıyorduk. Şimdi ise "Bu sizin tarzınıza çok uyuyor" diye satıyoruz. Hafta sonu, işte, akşam takılacak saatler bile ayrı.
Türk insanının ortalama kaç saati var?
Henüz az... Avrupa'da yılda bir insana 5 saat düşerken, Türkiye'de 3 kişiye bir tane düşüyor.
1 milyon liralık saatten 1 kişi almıştı. Başka alan oldu mu?
Hayır olmadı... Gelip bakanlar çok oluyor. Geçen gün Zorlu'daki mağazamızda 55 bin TL'ye saat sattık. 100 dolardan 10 bin dolara kadar saat satıyoruz. Ortalama satış fiyatımız 550 TL.
ALLAH YARDIM ETTİ BÜYÜDÜK
20 yılda çok önemli bir mesafe katettiniz. Bunu neyle açıklıyorsunuz?

Çok zeki bir insan değilim ama çok şanslıyım. Allah yardım etti büyüdük... Dönüp geriye baktığımda hayallerimin çok ötesindeyim. 150 satış noktamız, binden fazla çalışanımız var. 2005'in 12'nci ayında Cevahir AVM'de ilk mağazamızı açtık. Elbette zor zamanlardan geçtik. AVM'ler bize randevu vermiyordu ya da en kötü yerleri veriyorlardı. Büyük hava paraları verip iyi yerler kiralıyorduk. 30 mağazam varken mağazacılıktan çıkmayı düşündüm. 2008 krizinde büyüdük. Perakendede yaşanan dökülmelerden faydalandık. Her iki haftada bir mağaza açtık.

KOLUMDAKİ SAATİ HEDİYE EDERİM
Küçük yaşta iş hayatına atılmış biri olarak hobi geliştirebildiniz mi?

Araba yarışlarını çok seviyorum. İnşallah önümüzdeki yıl yapılacak bir organizasyona katılacağım. Yarışmak muhteşem bir his, inanılmaz bir zevk alıyorum. Eskiden hız yapardım ama artık yapmıyorum. Kayak yapmayı da çok seviyorum. Haftada 4-5 gün spor yapıyorum.
Kaç saatiniz var?
Çok fazla saatim yok. Sanırım 4-5 tane var. Aslında son yıllarda saat takmaya başladım. Çünkü genelde kolumdakileri birilerine veriyorum. Ama artık kolay çıkarıp vermemek için pahalı saat takıyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.