Pazar 12.10.2014

Ömür boyu eşitlik için kısa film

TÜSİAD Sosyal İşler Komisyonu, kadın-erkek eşitliğine gençlerin gözüyle dikkat çeken bir kısa film yarışması düzenledi. Komisyon Başkanı Nur Ger, "2023 hedeflerine kadınlar olmadan ulaşılamaz" diyor

Hükümetin 2010'da beyan ettiği ve o tarihten bu yana kamuyla özel sektörün planlarını buna göre şekillendirdiği 2023 hedeflerinde, kadın-erkek eşitliği de unutulmadı. Kadın istihdamını artırmadan ekonomideki hedeflere ulaşmanın mümkün olmayacağı beyan edilerek, "Bugün yüzde 30'larda olan kadın istihdamı 2023'te yüzde 41'e çıkarılacak" denildi. Gençlikte İş Var, Adım Adım Anadolu gibi projelerle dikkat çeken Türkiye Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Sosyal İşler Komisyonu, bu hedefin hayata geçirilmesi için Türkiye çapında yarışma başlattı. Kadın-erkek eşitliğinin toplumun her katmanına yayılması için gençlerle birlikte çalışılması gerektiğinden yola çıkan komisyonun, üniversite öğrencilerine yönelik başlattığı kısa film yarışmasına başvurular geliyor. TÜSİAD Sosyal İşler Komisyonu Başkanı tekstilci Nur Ger, genç nesillerin dönüştürücü gücünden yararlanmak istediklerini, bu nedenle "Kadın-Erkek Eşitliği Hakkında Her Şey" adındaki yarışmayla Türkiye'nin önemli meselelerinden birine dikkat çekmeyi hedeflediklerini belirtiyor. Bir ve beş dakikalık filmlerin katılacağı yarışmanın son başvuru tarihi 14 Kasım 2014.

KAMU SPOTU OLACAK
Ödülleri Ocak 2015'te verilecek yarışmada birinci seçilen bir dakikalık film 8 Mart haftasında kamu spotu olarak televizyonlarda yayımlanacak. Ödül alan filmler aynı zamanda uluslararası yarışmalara da gönderilerek genç yönetmen adaylarına yeni fırsatlar sunulacak. Yarışmada ayrıca para ödülü de var.
TOPYEKÛN HAREKET
Nur Ger'e göre Türkiye kadın-erkek eşitliğindeki hedeflerini de tıpkı enflasyon ya da ekonomik büyüme gibi konularda yaptığı gibi kolaylıkla tutturabilir. "Nasıl ki enflasyonu yüzde 100'lerden tek hanelere düşürdük, kadın haklarında da dünyada sondan 17'nci sıradan ortalama düzeye çıkabiliriz" diyen Ger, bunun için topyekûn bir hareket gerektiğini ifade ediyor. Ger, şöyle devam ediyor: "Kadın ekonominin sac ayaklarından biri. Erkek istihdamının yüzde 70 olduğu bir ülkede yıllık kişi başı milli gelir 30 bin dolar olamaz. Bence bunun kredi notundan bir farkı yok. Bu yapısal bir reformdur."
POZİTİF AYRIMCILIK DENİLMESİN
Kadınların sosyal ve ekonomik hayatta daha çok yer almaları için bakış açısının değiştirilmesi gerektiğini belirten Nur Ger, "Ekonomide kalkınmasını istediğiniz bir bölgeye daha çok yatırım gitmesi için verdiğiniz desteğe "teşvik" diyoruz. Kadınların bir alandaki hareketini artırmak için verilen destek "pozitif ayrımcılık" diye nitelendiriliyor. Neden biri destek, diğeri ayrımcılık. Bu, toplumun zihninde yanlış algı oluşturuyor. Her ikisine de teşvik denilsin" dedi.
SİYASİ KATILIM MUTLAKA ANAYASADA YER ALMALI
Nur Ger, TÜSİAD'ın kadınların siyasette daha fazla yer almasına ilişkin görüşlerini şöyle sıraladı:
Kadınların eşit temsili, ilkesel olarak Anayasa'da yer almalı.
Seçim dönemlerinde tüm aday listelerinin en az üçte biri kadınlardan oluşmalı. Siyasi partiler ve seçim yasasında bu yönde değişiklik yapılmalı.
Toplumsal cinsiyet kotası yasal zorunluluk olmalı.
Partilerin devletten aldıkları ödeneklerin en az yüzde 20'si kadın-erkek eşitliği için yapılacak çalışmalara ayrılmalı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.