Pazar 12.10.2014

Sarar: Türkiye'yi kıskanıyorlar

Sarar'ın Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, son günlerde Türkiye'nin doğusunda yaşanan kaosla ilgili olarak, "Türkiye'yi kıskanıp, çözüm sürecini baltalamaya çalışıyorlar. Oyuna gelmeyelim" dedi

Türkiye'nin en büyük hazır giyim üreticilerinden Sarar'ın Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, son günlerde Doğu illerindeki kaosla ilgili olarak, "Amaç çözüm sürecini baltalamak. Birlik ve beraberlik hareketini engellemek. Türkiye'yi kıskanıyorlar. Oyuna gelmeyelim" dedi. Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa, Batman, Van ve Hakkari'deki mağazalarını yaşanan sorunlar nedeniyle bir süreliğine kapattıklarını söyleyen Sarar, "Doğu'ya şu anda mal gönderemiyoruz. Herkes alımı durdurdu. İnşallah bu sıkıntılı süreci de aşacağız. Kimsenin gücü Türkiye'yi karıştırmaya yetmez" diye konuştu. Bir işadamı olarak Türkiye'nin ekonomik ve siyasi istikrarına güvendiğini ve yatırıma da tam gaz devam ettiklerini açıklayan Sarar, 2023 hedeflerini de belirlediklerini ifade etti. Dünya markası olma yolunda ilerleyen markanın bugüne kadar bu alanda büyük başarı kaydettiğini dile getiren Sarar, "ABD'den Avrupa'ya onlarca ülkede mağazamız var" dedi.
2023 HEDEFİMİZ 1.5 MİLYARLIK CİRO
Cemalettin Sarar, yurtiçinde bayilerle birlikte 200, yurtdışında ise 100 mağazaları olduğunu söyledi. 2023'te yurtiçinde 300, yurtdışında ise 200 mağazaya ulaşacaklarını açıklayan Sarar şöyle konuştu: "2023'te ABD'de 100 mağazaya ulaşacağız. Şu anda orada 18 mağazamız var. İki tane de önümüzdeki günlerde açılacak. Öte yandan Avrupa'da da hızla büyüyoruz. Düsseldorf'ta kendi şirketimiz var. 2023'te Almanya'da 20 olmak üzere İtalya, Fransa, Belçika ve Hollanda gibi ülkelerde 100 mağazaya ulaşacağız. Çin'de büyüyeceğiz. Ciromuzu da 1.5 milyar TL'ye çıkaracağız."
ÜRETİM YAPTIĞIMIZ İÇİN MUTLUYUZ
Sarar, aslında üretici kimliğiyle ön planda olan bir şirket. Cemalettin Sarar, üretim yapmaktan memnun olduklarını söyledi. Aynı kalitede mal yapmanın önemine dikkat çeken Sarar, "Eğer üretici olmasak atölyelere fason üretim yaptırmak zorunda kalırdık. Bu da riskli bir durum. Çünkü kalite her atölyede aynı olmayabilir. Bizim en büyük şansımız üretimi kendimizin yapıyor olması" diye konuştu. Türkiye'nin tekstilde çok önemli bir noktaya geldiğinin de altını çizen Sarar, "Türkiye'nin en büyük avantajı hızlı ve kaliteli mal yapıyor olması. Müşteri geliyor, bizden 60 bin takım elbise istiyor. Bunu 2 ayda teslim ediyoruz. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir hız yok" dedi.
SIRADA SARAR HOME MAĞAZALARI VAR
Sarar, ev tekstilinde de iddialı. Sarev markasıyla 13 mağazaya ulaşan şirket, 2023'te bu sayıyı 100'e çıkarmayı hedefliyor. Cemalettin Sarar, kısa süre içinde Sarev'i Sarar Home markasına dönüştüreceklerini söyledi. Ev tekstilinde ayrıca ABD'den Avrupa'ya ve hatta Çin'e bile fason üretim yaptıkları bilgisini veren Sarar, "Türkiye ev tekstili üretiminde de öncü. Ancak aksesuvar yatırımlarını artırmak gerekiyor" şeklinde konuştu.
İSTİHDAM RAKAMI 5 BİNE ULAŞTI
Sarar'ın üretim ve mağazalar dahil toplam çalışan sayısı 5 bine ulaştı. 300 milyon dolarlık cirosunun 100 milyon doları ise ihracattan geliyor. Cemalettin Sarar, halen yüzde 35 olan ihracat oranını 2023'te yüzde 50'ye çıkarmayı planladıklarını söyledi. 70 yıllık bir firma olduklarını ve işe artık 3'üncü kuşağın da dahil olduğunu belirten Sarar, "Biz ABD'den Avrupa'ya Afrika'dan Uzakdoğu'ya onlarca ülkeye ihracat yapıyoruz. Sarar tabelasıyla çok sayıda ülkede varız. Turquality desteğiyle de hızlı büyüyoruz. Dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.