Pazartesi 13.10.2014
Son Güncelleme: Pazar 12.10.2014

Almanların otobüs sevdası bize yaradı

Mercedes-Benz Türk, Almanya'daki otobüs talebine yetişebilmek için üretimi artırma kararı aldı. 2014'te otobüs ihracatını yüzde 28 artıran marka, Hoşdere fabrikasında yıllık üretimini 4 bin adetten 4 bin 700'e çıkarıyor, Üretimdeki artışın nedeni ise Almanya'da karayolu taşımacılığına olan ilginin artması... 1935'te Adolf Hitler'den kalan tren dışındaki toplu taşıma araçlarını yasaklayan yasa, kısa bir süre önce değişince, karayolu taşımacılığının önü açıldı. Ayrıca otobüs bilet fiyatlarının trene göre daha ucuz olması toplu taşımada otobüsün tercih edilmesine neden oldu. Almanlar 50-60 euroluk tren yerine 20-30 euroluk otobüs yolculuğuna alıştı. Mercedes-Benz Türk, 2014 sonunda tamamlanacak kapasite artırımı için yaklaşık 15 milyon euroluk yatırım yaptı. Hoşdere fabrikasında 2014'ten bu yana Setra marka otobüsler de üretiliyor. Sadece yurtdışı pazarları için bantlardan inen Setra otobüslerle birlikte üretimin yüzde 75'i ihraç ediliyor.
TÜRKİYE ÇOK ÖNEMLİ

Daimler Başkanı Dr. Dieter Zetsche, Türkiye'nin Mercedes-Benz için önemli bir ülke olduğunu söyledi. Özellikle kamyon ve otobüste Türkiye`nin çok önemli bir rol üstlendiğini ifade eden Zetsche, Türkiye'den önemli malzemeleri tedarik ettiklerini de kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.