Salı 14.10.2014

14 milyarlık yatırımdan korktular

Kobani olaylarının perde arkasından "6'ncı bölge provokasyonu" çıktı. Haziran 2012'de yürürle giren yeni teşvik sistemiyle birlikte bu bölgede gerek belge adedi, gerek öngörülen sabit yatırım tutarı, gerekse istihdam bazında diğer bölgelere kıyasla çok ciddi artışlar yaşandı. Hükümetin çözüm sürecindeki kararlı duruşuyla Diyarbakır, Bingöl, Van, Şanlıurfa, Muş, Şırnak, Ağrı, Hakkâri'nin de içinde bulunduğu 6'ncı bölgede yatırım patlaması yaşandı. Son 2 yılda Türkiye ortalamasının 3.5 katı üzerinde yatırım belgesi alındı, bölgeye yönelik sabit yatırım tutarında yüzde 223, istihdamda yüzde 202 artış sağlandı. Özel sektörün bölgedeki yatırımları Türkiye genelinin çok üzerine çıktı. 2 yılda yaklaşık 14 milyarlık yatırım için teşvik belgesi alındı.
EN GÖZDE ALAN 6. BÖLGE
Öngörülen istihdamla birincinin dışında 6'ncı bölge 70 bine yakın istihdam öngörüsüyle diğer bölgelerin üzerine çıkarak, en gözde yatırım alanı oldu. Tüm Türkiye sonuçlarına bakıldığında, yeni teşvik sisteminin uygulamaya konulduğu tarihten bugüne kadar yaklaşık 400 bin kişilik ilave istihdam öngörülüyor. Bölgedeki organize sanayi bölgelerinde yer bulunamıyor. Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz da, SABAH'a yaptığı değerlendirmede, çözüm sürecinin kalkınmayı teşvik ettiğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.